کد خبر: ۲۵۷۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
مشاور امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور :

موارد استیضاح باید شفاف باشد تا طرفین خارج از موضوع صحبت نکنند

مشاور امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور گفت: شنیده‌ام که آقای وزیر علوم خطاب به ریاست مجلس نامه‌ای را نوشتند و تاکید داشتند که موارد استیضاح به صورت دقیق مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه وزیر علوم به ریاست مجلس شورای اسلامی مبنی بر مشخص شدن موارد استیضاح تصریح کرد: مطابق قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس باید موضوعات استیضاح شفاف و مشخص باشد.

وی توضیح داد: یکی از بندهای استیضاح در مورد استفاده از افراد برانداز در مسئولیت‌ها بوده است که موضوعی کلی است و باید مشخص شود آن فرد چه کسی است چون در غیر این صورت ممکن است در روز استیضاح اسم 100 تا 500 نفر برده شود و آقای وزیر برای جواب دادن باید مستنداتشان را آماده کنند.

خباز با تاکید بر این‌که مطابق آیین‌نامه مجلس باید موارد استیضاح مشخص باشد تا قابل تعمیم به جای دیگر نباشد، گفت: اگر موارد استیضاح مشخص نباشد در روز استیضاح در صحن هر دو طرف ممکن است خارج از موضوعات صحبت کنند در حالیکه باید موضوعات کاملا مشخص باشد تا بتوان نظارت کرد کسی خارج از موضوع سخن نگوید.

مشاور امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور گفت: شنیده‌ام که وزیر علوم چنین نامه‌ای را به مجلس دادند البته در رابطه اینکه پاسخی داده شده است یا خیر خبری ندارم.

وی همچنین در رابطه با پخش شبنامه‌ای علیه رییس‌جمهور طی روزهای گذشته در مجلس، تصریح کرد: دیروز در مجلس اعلام شد شبنامه‌ای علیه آقای رییس‌جمهور توزیع شده است و عده‌ای از نمایندگان در این رابطه به هیات رییسه اعتراض کردند ،اما بنده شبنامه را به چشم ندیدم و از مضمون آن بی‌اطلاع هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین