کد خبر: ۲۵۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت روحانی

باوند: روند کنونی مذاکرات ایران و 1+5 خواسته مردم است نه روحانی

یک استاد دانشگاه در پاسخ به انتقادها در رابطه با روند مذاکرات ایران و 1+5 در دولت روحانی گفت: این روند مذاکرات در دوره جدید قبل از این که خواسته روحانی باشد خواسته مردم است. وی تنها ترجمان خواسته مردم بوده است؛ البته این راه آسان نیست و دشواری‌هایی نیز دارد اما با بهره‌برداری از رویدادها و دگرگونی‌ها مانند انتخابات میان دوره‌یی در آمریکا می‌توان به موفقیت دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه ظهر دوشنبه در همایش "واکاوی پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم" افزود: با توجه به شرایطی که اکنون ایجاد شده و توافق ژنو به عنوان مقدمه، با توجه مواضع آمریکا و اتحادیه اروپا در روند پیش‌رو +شرایط ایجاب می‌کند که یک راه‌حل مسالمت‌آمیز شکل گیرد.

او با اشاره به شعارهای اعلام شده در دوره‌های گذشته گفت: ما از شعار زیاد ضربه خورده‌ایم و بسیاری از واکنش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی تنها به دلیل همین شعارهاست. در واقع برخی از کشورها از این شعارها بهره‌برداری می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران افزود: اسراییل و برخی از لابی‌های آمریکا تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه نرسد اما آیا آثار زیان‌بار شکست مذاکرات تنها برای جامعه ایرانی است؟ آیا جامعه ایرانی اگر تحریم‌ها احیا شود یا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شود قدرت جذب یا حذف دارد؟

باوند اضافه کرد: باید برای مصالح کشور نگاه منافعی داشته باشیم نه نگاه جناحی. راهی که روحانی انتخاب کرده است منافع ملی است نه منافع جناحی. امیدواریم مردم داخل کشور و نهادهای مربوط با هم‌سویی براساس وحدت استراتژیک برای حصول این مقصود کمک کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نظام بین‌المللی خاطرنشان کرد: در عرصه روابط بین‌الملل قدرت‌های بزرگ نقش تعیین کننده دارند خوب یا بد این یک واقعیت است و هر کدام از این شش کشور جهان با آینده‌نگری بر اساس منافع خود حرکت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین