کد خبر: ۲۵۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴

مهمترین خسارت های غیرجانی زمین لرزه ایلام

پولادی گفت: زمین لرزه به بخش های گوناگون منازل مسکونی، اداری و تجاری خسارت زده که از جمله آنها می توان به ساختمان مخابرات مورموری اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تاسیسات آب و فاضلاب روستا های بخش مورموری در اثر زمین لرزه صبح دوشنبه دچار آسیب و خسارت جدی شده است.

«شاپور پولادی» روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: برای تامین آب و آبرسانی به موقع به ساکنان شهرستان زلزله زده آبدانان به ویژه بخش مورموری تانکرهای آب رسان از ایلام و خوزستان بسیج شده و در حال آبرسانی به مردم زلزله زده هستند.

وی ادامه داد: در بخش جاده ای نیز آسیب هایی به ابنیه و راه های شهرستان های آبدانان و دهلران وارد شده شده اما با تلاش های انجام گرفته اکنون همه راه های روستایی و بین شهری مناطق آسیب دیده باز است و رفت و آمد در آنها ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: با توجه به گستردگی خسارت وارده به روستاهای مختلف شهرستان آبدانان به ویژه بخش مورموری به سبب نزدیکی به کانون زمین لرزه برآورد زیان ها به طور دقیق کار سختی است اما اکنون گروه های ارزیاب روستا به روستا در حال برآورد زیان های ناشی از حادثه هستند.

پولادی گفت: زمین لرزه به بخش های گوناگون منازل مسکونی، اداری و تجاری خسارت زده که از جمله آنها می توان به ساختمان مخابرات مورموری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: بر پایه برآوردهای جدید برخی روستاهای زلزله زده آبدانان بین 20 تا 100 درصد ویران شده و منازل مسکونی شهری نیز تا 10 درصد خسارت دیده است.

وی افزود: از ساعت های آغازین وقوع زمین لرزه که برق منطقه قطع شده بود با توجه به پیگیری های لازم مشکل قطعی آن برطرف شده است.

معاون استاندار ایلام در خصوص کمک رسانی به زلزله زدگان گفت: پس از وقوع این حادثه محور عملیات، بحث امداد و نجات به آسیب دیده ها بود تا در فرصت طلایی به وضعیت مجروحان رسیدگی شود اما از ساعت 12 به بعد عملیات کمک رسانی و خدمات دهی به مردم زلزله زده شامل آب، غذا و چادر شده که همچنان نیز ادامه دارد.

پولادی گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی تاکنون در اثر زمین لرزه اعلام و گزارش نشده که این موضوع افزون بر لطف خداوند مرهون اطلاع رسانی به موقع در شب گذشته به مردم این شهرستان بود.

وی اظهار کرد: اکنون همه مسوولان استانی با دستور استاندار در منطقه حضور دارند و با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر کشور و گروه های پزشکی و امدادی کار خدمات رسانی به مردم را انجام می دهند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام افزود: با توجه به ادامه داشتن پس لرزه ها و نگرانی و اضطراب مردم و و نیز ویرانی بسیاری از منازل مسکونی اردوگاه هایی برای استقرار مردم مهیا شده تا دسترسی آنان به امکانات و خدمات بیشتر شود.

پولادی گفت: گرمای هوای شهرستان آبدانان در دو روز گذشته بسیار بالا بوده که امیدواریم مشکلی از نظر گرمازدگی برای مردم به وجود نیاید.

معاون عمرانی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که پس از بررسی دقیق و تعیین خسارت وارده به مردم، سریعا کارهای زیربنایی برای جبران آسیب های ناشی از زمین لرزه بخش موموری و دیگر مناطق زیان دیده شهرستان آبدانان آغاز شود.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در فاصله 180 کیلومتری جنوب خاوری ایلام قرار دارد.

زمین لرزه ای با قدرت 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز دوشنبه در سه کیلومتری بخش مورموری این شهرستان رخ داد که سبب ویرانی صدها منزل مسکونی و مجروح شدن بیش از 260 نفر شد.

کانون این زمین لرزه بخش محروم مورموری در 60 کیلومتری شهر آبدانان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین