کد خبر: ۲۵۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

شب خوابی ایلامی ها در خیابان /تصاویر

مردم زلزله زده مورموری دیشب را در خیابان ها و کنار خانه های خود سپری کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردم زلزله زده مورموری دیشب را در خیابان ها و کنار خانه های خود سپری کردند.

وضعیت نامشخص اسکان و تهیه موادغذایی باعث شده مردم مورموری باوجود گرد و غبار شدید و گرمای هوا و کمبود آب دیشب را در کنار خیابانها و کنار خانه ها سپری کنند.

به گزارش مهر، متاسفانه هیچ کس هم پاسخگوی مشکلات مردم نیست و معلوم نیست چه تصمیمانی برای مردم زلزله زده گرفته شده است.



بیشتر مردم مورموری و روستاهای اطراف از همان آغاز زلزله از وضعیت اسکان و امکانات گلایه داشتند ولی این مسئله باعث نشد حتی مسئولان برای شب این مردم زلزله زده کار مهمی انجام دهند.

بازدید نماینده ولی فقیه در استان ایلام از مورموری

امام جمعه ایلام در بازدید از مناطق زلزله زده تاکید کرد: اسکان فوری مردم به دلیل هوای بسیار گرم منطقه ضروری است و مسئولان در استان و سایر استانهای کشور باید این مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.
 


حجت الاسلام محمد نقی لطفی عنوان کرد: مسئولان از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم زلزله زده دریغ نخواهند کرد.

 حجم بالای خسارت

نماینده‌ مردم دهلران، آبدانان و دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله دیروز صبح امروز در شهرستان‌های ایلام گفت که خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده، اما زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم تا حدود زیادی تخریب شده است.



علی محمد احمدی افزود: بخش زیادی از زیرساخت‌ها، راه‌های ارتباطی، شبکه‌ آب، مخابرات و منازل مسکونی مردم در اثر این زلزله تخریب شده است. البته خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده اما 80 تا 90 نفر مجروح شدند که حال چند نفر وخیم است و این افراد به مراکز بیمارستانی شهرستان‌های اطراف اعزام شده‌اند.

این نماینده‌ مجلس با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در منطقه تصریح کرد: با توجه به این که حجم تخریب گسترده بوده و راه‌های ارتباطی و تلفن قطع بوده امدادرسانی قدری با تاخیر انجام شده است.



احمدی با اشاره به وجود مشکل آب و غذا و همچنین گرمای بالای 50 درجه در منطقه یادآور شد: کوهستانی بودن برخی روستاها دسترسی امداد رسانان را با مشکل مواجه کرده، اما نیروهایی از استان به منطقه گسیل شدند و ما امیدواریم کار امدادرسانی با سرعت خوبی انجام شود.



توزیع 250 چادر بین مردم

امداد رسانی به مصدومان و مردم زلزله زده در مورموری و آبدانان با تلاش تمامی اکیپ های امدادی در حال انجام است و تا کنون بیش از 250 چادر بین خانوارهای زلزله زده توزیع شده و قرار است بیش از 1000 تخته چادر دیگر نیز به منطقه حادثه دیده ارسال شود.


بر اساس آخرین آمار دریافت شده شمار مصدومان زلزله در مورموری از مرز 317 نفر گذشته است.

 مهمترین نیاز مردم در شرایط کنوی، آب آشامیدنی، مواد غذایی و چادر است.

 

قطع دوباره راه ها

با وجود اینکه پس‌لرزه‌ها در مورموری ادامه دارد، اما آرامش در مورموری و آبدانان برقرار است و نیروهای پزشکی همچنان در حال مداوای مصدومان هستند.
 

در پی پس لرزه های دیشب در بخش مورموری راه های ارتباطی بیشتر روستاهای این بخش قطع شد و علت اصلی قطع راه های روستایی علاوه بر پس لرزه ها، زلزله 5.8 ریشتری دیشب گزارش شده است.



با وجود بازگشایی راه های ارتباطی در روز گذشته اما راه های روستایی بخش کلات مورموری همچنان مسدود است.

برقراری امنیت در مورموری

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: بر اساس آخرين اخباررسيده نيمي از ساختمان هاي محل وقوع زلزله تخريب شده است و با اشاره به اينکه خوشبختانه اين زمين لرزه تلفات جاني نداشته افزود: مجروحان بلافاصله به بيمارستان اعزام شدند.

سردار دولتی تصريح کرد: در اين زمين لرزه ماموران پليس بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و امنيت لازم را در منطقه برقرار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین