کد خبر: ۲۵۷۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
عابد فتاحی در گفت‌وگو با «آفتاب» مطرح کرد:

خبرپراکنی‌های هدایت‌شده از سوی اصولگرایان

تخریب‌های هدایت شده از سوی برخی رسانه‌های اصولگرا از چند روز مانده به استیضاح رضا فرجی‌دانا آغاز شده است. هر از چند گاهی اخباری به گوش می‌رسد که نشان از عمدی بودن انتشار و خبرپراکنی‌های هدایت شده دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: عابد فتاحی، نماینده مجلس نهم به انتشار برخی اخبار و پیامک‌های هدایت شده به برخی نمایندگان اشاره کرد و به «آفتاب» گفت: «به یک باره در میان نمایندگان این مساله می پیچد که خود آقای روحانی هم چندان موافق حمایت از فرجی‌دانا نیست و نمی‌خواهد برای او هزینه کند. این خبر دهان به دهان می‌چرخد و خوب می‌دانید که بازار شایعه در چنین روزهایی چه بلایی بر سر واقعیت‌ها می‌آورد.»

او در ادامه به شایعه اخیر منتشر شده در برخی سایت های اصولگرایی اشاره دارد:«متاسفانه روز گذشته نیز خبرپراکنی هدایت شده ای بر ماجرای تهدید وزیر علوم متمرکز بود با این مضمون که اگر وزیر استیضاح شود، کشور را ترک خواهد کرد. همه نمایندگان چه موافقان و منتقدان رضا فرجی دانا را می شناسند، او رزمنده و فرمانده دفاع مقدس بود و خیلی از فرماندهان عالی رتبه امروز با او سال های سال رفاقت و آشنایی دیرین داشته اند. او مدت ها استاد دانشگاه های خارج از کشور بوده و سال ها در کانادا زندگی کرده است. بنابراین خارج رفتن برای او اتفاق تازه ای نیست که بخواهد در قالب تهدید این مساله را مطرح کند. اما خبر کذب هدایت شده روی خروجی خبرگزاری ها رفته و یکی دو ساعت بعد از سوی وزارت علوم تکذیب می شود.»

اشاره مستقیم فتاحی به خبری است که برخی رسانه های اصولگرا است که حتی مصاحبه‌هایی در همین زمینه روی خروجی سایت خود قرار دادند. اصل خبر از سوی وزارت علوم تکذیب شد و ماجرا به احتمال خروج فرجی‌دانا از کشور به دنبال استیضاح منجر شد. در همین حال برخی نمایندگان نیز در احباری که صحت و سقم آن محل سوال است خواهان ممنوع الخروج شدن فرجی‌دانا از کشور شده بودند.

فتاحی تاکید دارد: «همه این خبرها از محورها و اتاق فکرها – البته بگذارید بگویم اتاق تخریب‌ها- می‌آید. اول خبرش را تولید می‌کنند، بعد روز خبر مصاحبه می‌گیرند و بعد اصل خبر تکذیب می‌شود.»

این نماینده مجلس همچنین معتقد است: «بهتر است برخی رسانه‌های اصولگرا به جای تشویق اذهان عمومی و خبرپراکنی نسبت به افشای فساد دامنه دار در دولت آقای احمدی‌نژاد اشاره کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین