کد خبر: ۲۵۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
محورهای استیضاح «دانا» ایراد آیین‌نامه‌ای دارد

تابش: حق وزیر است بداند باید پاسخگوی چه سوالاتی باشد

محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب حاضر در مجلس نهم معتقد است:«محورهای ارایه‌شده از سوی نمایندگان به هیات‌رییسه کلی است و کلی بودن محورهای استیضاح، ایراد آیین‌نامه‌ای دارد و محورها باید مصداق‌محور باشد تا کلی.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب حاضر در مجلس نهم معتقد است: «محورهای ارایه‌شده از سوی نمایندگان به هیات‌رییسه کلی است و کلی بودن محورهای استیضاح، ایراد آیین‌نامه‌ای دارد و محورها باید مصداق‌محور باشد تا کلی.»

مجید نصیرپور، معاون نظارت و پیگیری معاونت پارلمانی رئیس جمهوری نیز در همین زمینه به «آفتاب» گفت: «بر اساس قوانین و آیین نامه‌های مجلس لازم است تا مصادیق استیضاح وزیر مشخص باشد اما متاسفانه آنچه تا به امروز تحویل هیات رییسه داده شده اشاره به برخی موارد کلی است که به مصادیق اشاره ندارد و این موضوع موجب می شود تا در روز استیضاح نه همراهان وزیر بدانند که باید به چه مسائلی اشاره شود و نه نمایندگان به درستی در جریان محورهای استیضاح قرار گیرند.»

در همین زمینه رضا فرجی دانا در نامه ای به علی لاریجانی از او خواسته تا محورهای استیضاح را مصداقی تر در اختیار وزارت علوم قرار دهد.

با این حال نمایندگان منتقد تاکید دارند که محورهای مطرح شده در استیضاح همان مصادیق اند و هیچ تخلف آیین نامه ای نیز صورت نگرفته است.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون اموزش در همین زمینه معتقد است که بندهای مختلف درج شده در استیضاح وزیر همان مصادیق است و این ها صرفا توجیهی برای خروج از پاسخ گویی است.

نامه فرجی دانا به علی لاریجانی

در آستانه استیضاح وزیر علوم، رضا فرجی دانا در نامه به علی لاریجانی خواستار شفاف سازی بند بند محور سوالات نمایندگان در موضوع استیضاح شده است.

بهروز نعمتی در گفت و گو با آفتاب ماجرای نگارش نامه فرجی دانا به لاریجانی را تایید کرده و می گوید:«آقای فرجی دانا در این نامه خواستار شفاف سازی نمایندگان در باره محورهای سوال شده اند و اینکه مصادیق محورهای مورد نظر در موضوع استیضاح به چه مسائلی باز می گردد چرا که بخش عمده ای از محورهای مطرح شده کلی است و جای سوال و ابهام دارد.»

به گفته او، حق وزیر و همراهان او است که بدانند سوال نمایندگان دقیقا چیست تا در روز استیضاح بتوانند پاسخ مناسب به این ساله ارایه کنند.

پیگیری‌های «آفتاب» نشان از آن دارد که هنوز پاسخ دقیقی در این زمینه به شخص وزیر و دیگر مسوولان در وزارت علوم و تحقیقات ارایه نشده است.

در میان محورهای استیضاح وزیر علوم آمده «عدم مواجهه درست با تحرکات ضدنظام در دانشگاه، رویکرد ضددینی، مجوز به برخی نشریات موهن و...» اما مصداق هیچ‌کدام از این محورهای کلی هنوز برای رضا فرجی‌دانا مشخص نیست.

استیضاح رضا فرجی دانا چندی پیش با امضای 51 نماینده تحویل هیات رییسه مجلس شد و روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس به اجرا در خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین