کد خبر: ۲۵۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

جعفری: سیمین بهبهانی بانوی شجاع و مبارزی بود

ایشان زن بسیار خوش اخلاق و خوش برخوردی بودند. مهم تر از آن زن شجاعی هم بودند که به یاد دارم در تجمع زنان که در میدان 25 شهریور _هفتم تیر فعلی_ تشکیل شده بود، بازداشت هم شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «سیمین بهبهانی زن شجاع و مبارزی بود.» این را «عبدالرحیم جعفری» بنیانگذار موسسه انتشارات امیرکبیر در گفت‌وگو با «آفتاب» بیان کرد.

او را که از پدران نشر مدرن در ایران می دانند در ادامه به آشنایی خود با بهبهانی اشاره کرد و گفت: «سال 1329 بود که خانم بهبهانی که آن موقع در رادیو کار می‌کردند، به امیرکبیر آمدند تا کتاب اشعارشان را منتشر کنیم. آن زمان من فقط همان دفتر خیابان ناصرخسرو را داشتم. در آن موقع آقای پژمان بختیاری اشعار را خواندند و پسندیدند. قرار شد طرح جلد را آقای هادی شفاییه آماده کند که کار خوبی هم شد. یک سال بعد کتاب با عنوان «سه‌تار شکسته» منتشر شد. البته مدتی هم طول کشید تا چاپ کتاب تمام شود.»

جعفری اما به وجوه شخصیتی او پرداخت: «ایشان زن بسیار خوش اخلاق و خوش برخوردی بودند. مهم تر از آن زن شجاعی هم بودند که به یاد دارم در تجمع زنان که در میدان 25 شهریور _هفتم تیر فعلی_ تشکیل شده بود، بازداشت هم شدند. این اواخر هم گاها با هم صحبت می کردیم و احوال هم را می گرفتیم. فقدان او ضایعه بزرگی است که من آن را به خانواده و همه دوستداران او تسلیت می گویم»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین