کد خبر: ۲۵۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

چاقوکشی در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

در پی درگیری ناظران کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان و استفاده از چاقو و زخمی شدن چندین نفر، روند بررسی و بازشماری آرا تا اطلاع بعدی متوقف شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی از رسانه‌های افغانستان تعداد مجروحان این حادثه را حدود 20 نفر اعلام کرده که بیشتر آن‌ها از تیم «اصلاحات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله هستند.

تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف‌غنی احمدزی با انتشار اعلامیه‌ای، هرگونه دست داشتن نمایندگان خود در این درگیری را رد کرده و گفته که این درگیری میان نمایندگان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و مسئولان کمیسیون انتخابات بوده است.

«ظهیر ازهر» سرپرست ناظران ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله تأیید کرد که درگیری میان ناظران آن‌ها و کارمندان کمیسیون انتخابات در یکی از انبارهای کمیسیون صورت گرفته است.

ازهر گفت: کارمندان کمیسیون انتخابات تعدادی از صندوق‌های رأی از ولایت‌های هلمند، زابل و چند ولایت دیگر که برگه نتایج نداشتند و خالی بودند را می خواستند به جای دیگری انتقال دهند که ناظران ما مانع انتقال این صندوق‌ها شدند و نخست مشاجره لفظی و سپس به درگیری کشانده شد.

ناظران ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله می‌گویند که کارمندان کمیسیون از این صندوق‌ها در زمان مناسب به نفع ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی استفاده می‌کنند.
به گفته ازهر، حمله نخست از سوی کارمندان کمیسیون علیه ناظران اصلاحات و همگرایی صورت گرفته است.

ظهیر ازهر از عملکرد مأموران امنیتی مستقر در کمیسیون انتخابات به دلیل جلوگیری از درگیری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، در این درگیری 2 طرف از چاقو، قیچی و وسایل برنده در برابر هم استفاده کردند و ظهیر ازهر می‌گوید که ناظران تیم تحول و تداوم نیز به کمک ماموران امنیتی کمیسیون آمدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین