کد خبر: ۲۵۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸

فرمانده پلیس پایتخت پاکستان استعفا کرد

همزمان با اوج گیری بحران سیاسی در پاکستان، یک مقام آگاه در وزارت کشور پاکستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از استعفای فرمانده نیروهای پلیس پایتخت این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: برخی رسانه های محلی پاکستان گزارش داده اند که «آفتاب چیما» شخصا اقدام به کناره گیری از سمت خود نکرده بلکه وی با دستور «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان برکنار شده است.

این درحالی است که «دانیال گیلانی» سخنگوی وزارت کشور پاکستان دقایقی پیش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: آفتاب چیما از سمت خود برکنار نشده است بلکه خودش بنا به دلایل شخصی و نیاز به استراحت خواستار کناره گیری از این مسوولیت بود و وزارت کشور نیز با این درخواست وی موافقت کرد.

این مقام رسمی وزارت کشور پاکستان افزود: وزیر کشور با صدور حکمی «خالد ختاک» معاون فرمانده پلیس اسلام آباد را به عنوان فرمانده موقت پلیس پایتخت منصوب کرده است.

درحالی که پایتخت پاکستان از حدود یک هفته قبل صحنه تظاهرات گسترده ضددولتی است، نیروهای پلیس به همراه نیروهای امنیتی و بخشی از نیروهای ارتش مسوولیت حفظ امنیت پایتخت را برعهد دارند.

سه شبنه شب گذشته زمانی که هزاران نفر از تظاهر کنندگان به منطقه قرمز پایتخت حرکت کردند، نیروهای پلیس نتوانستند مانع از ورود آنها به این منطقه ممنوعه شوند و در نهایت تظاهر کنندگان توانستند خود را به پارلمان و کاخ نخست وزیری برسانند و مقابل آن تحصن کنند.

«شاه محمود قریشی» یکی از اعضای برجسته حزب مخالف تحریک انصاف مدعی است، وزارت کشور در اعتراض به عملکرد ضعیف پلیس و در برابر مخالفان و عدم توجه به دستورات دولت، اقدام به برکناری فرمانده پلیس اسلام آباد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین