کد خبر: ۲۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

همه حیوانات پیروز در انتخابات سیاسی

کاندیداتوری و حتی پیروزی حیوانات در یک انتخابات رسمی، شاید بیشتر شبیه به یک شوخی باشد. اما این اتفاقی است که در ایالت مینه‌سوتای آمریکا افتاد و یک سگ، با پیروزی بر رقبایش در انتخابات،به عنوان شهردار انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: چندروز پیش شهر کورمونت در امریکا شهردار جدید خود را شناخت. نتیجه انتخابات در این شهر که در ایالت مینه سوتا قرار دارد، به رای آوردن یک سگ سفید 7 ساله به نام « دوک» انجامید. دوک  در انتخابات امسال، توانست رای همه ۱۲ نفر اهالی شهر را به‌نام خود کند و شهردار جدید شهر لقب بگیرد.
 
رسانه‌های آمریکایی هم از شادمانی اهالی شهر برای انتخاب دوک گزارش دادند و نوشتند اهالی کورمورنت از انتخاب خود بسیار راضی هستند و معتقدند شهردار جدید به خوبی می‌تواند امنیت شهر را حفظ کند و حتی مانع رانندگی با سرعت بالا در این شهر بشود.

شهردار جدید کورمورنت  از روز شنبه (۲۵ مرداد) پس از مراسمی که در یک کارناوال ویژه سالانه برگزار شد، کار خود به عنوان شهردار را آغاز کرد. صاحب فروشگاه « تافیز پت فود» فروشنده مواد غذایی حیوانات این شهر نیز  متعهد شده غذای یک سال جناب شهردار را به صورت رایگان تامین کند.
 
 اما کاندیداتوری حیوانات و انتخاب آنها در پست های مهم اتفاق تازه ای نیست. این رسم عجیب در بعضی از کشور های غربی و اروپایی وجود دارد.کاندیداتوری حیوانات و حتی اشیاء در کشورهای غربی به خصوص آمریکا بسیار مرسوم است و تعداد حیواناتی که در این انتخابات ها پیروز شدند بسیار زیاد است.
 
این، گزارشی درباره خبرسازترین و مهم ترین حیواناتی است که پست‌های حکومتی و مدیریتی دارند.
 
قاطر جمهوری خواه
در 13 سپتامبر سال 1938 در واشنگتن یک قاطر قهوه ای به‌نام «میلتون » کاندیدا شد. این قاطر به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه راهی انتخابات شد و در آخر، با رای قاطع 52 به صفر در این انتخابات پیروز شد.

این انتخاب موجب شگفتی بسیاری شد و بعضی نتیجه آن را باور نکردنی دانستند. نام این قاطر محبوب و مهم « بوستون کورتیس» بود.
 
رای ما: کرگدن!
در سال 1958 یک کرگدن به نام « کاکارکو» کاندید شورا شد. این کرگدن  در یک باغ وحش در شهر سائوپائولو قرار داشت و کاندیداتوری‌اش با هدف اعتراض به فساد سیاسی بود. برگزار کنندگان، ابتدا نامزدی این حیوان بزرگ را در انتخابات قبول نکردند اما در نهایت کاکارکو توانست در انتخابات شرکت کند و با 100 هزار اختلاف نسبت به رقیبانش پیروز انتخابات شود.

بعدها در برزیل اصطلاح « Voto cacareco» ساخته شد که برای توصیف رای های اعتراضی در این کشور به کار می رود.
 
سوء قصد به گربه شهردار
در سال 1988  یک گربه به نام «موریس» شهردار یکی از شهرهای آلاسکا شد. به نوشته روزنامه « تلگراف» یک روز گربه شهردار در اطراف خانه اش داشت پرسه می زد که مورد حمله وحشیانه یک سگ قرار گرفت. موریس در این حمله جناغ سینه اش شکست و ریه اش سوراخ شد اما جان سالم به در برد.

این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های محلی داشت و از این حمله وحشیانه به عنوان یک توطئه انسانی یاد شد. یعنی سگ اجیر شده مخالفان شهردار بوده است!
 
تجمع برای حمایت از سگ دموکرات
 از جنجالی ترین حیوانات قدرتمند این لیست« بوسکو راموس» اولین شهردار سگ در آمریکاست. بوسکو در سال 1981 به عنوان شهردار شهر سانول در ایالت کالیفرنیا انتخاب شد و به شدت مورد احترام اهالی شهر بود. در سال 1989 شهر بوسکو جهانی و به عنوان نماد دموکراسی مطرح شد! بعد از آن یک روزنامه چینی به نام «the people daily»  این انتخاب را زیر سوال برد و از آن به عنوان یک دموکراسی پوشالی یاد کرد. جالب این‌که این نوشته روزنامه چینی باعث به وجود آمدن راهپیمایی گسترده و سی ساعته ای در سانفرانسیکو شد. معترضین در مقابل کنسولگری چین تجمع کردند تا به چینی ها بفهمانند بوسکو نمادی از دموکراسی واقعی است.

در این تجمع خود بوسکو نیز حضور داشت. در نهایت « بوسکو راموس» سگ با ارزش آمریکایی ها در سال 1994 در خواب مرد. عزاداران این سگ سیاه آمریکایی قبل از خاکسپاری ، جنازه اش را در تمام اراضی تحت حفاظتش چرخاندند و بعد از آن با احترام دفنش کردند! هم اکنون مجسمه بوسکو مورد احترام اهالی این شهر در آمریکا است.
 
حیواناتی که در انتخابات شکست خوردند
روی دیگر سکه اما، شکست حیواناتی است که برای به‌دست گرفتن پست‌های مهم سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنند. اما شکست می‌خورند.انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 1968، شاهد حضور یک گراز به عنوان نامزد انتخاباتی «حزب بین‌المللی جوانان» بود. اما «پیگاسوس» در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد.

 به گزارش مهر، یک سگ به‌نام «مالی» هم بدر انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 امریکا شرکت کرد تا رقیب باراک اوباما و جان مک‌کین باشد.

مالی سگی از نژاد «داشهوند» بود که البته نتوانست رای اکثریت مردم امریکا را برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری کسب کند و در آن انتخابات شکست خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین