کد خبر: ۲۵۸۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
موضع اکثریت مجلس افراط نیست

فلاحت‌پیشه: استیضاح به معنای پیروزی رادیکال‌ها در مجلس نیست

فلاحت پیشه در پایان تصریح کرد: «موضع اکثریت مجلس افراط نیست و نباید این فرصت را از دست داد. اگرچه افراطیون در حوزه سیاست خارجی و وزارت علوم تندروی‌هایی داشتند اما تاکید من این است که این به معنای پیروزی تندروهادر مجلس و تضعیف روابط نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت: «در یک سال شروع به کار دولت تعامل میان مجلس و دولت برخلاف انتظار خوب بود؛ و استیضاح به معنای پیروزی رادیکال‌ها در مجلس نیست.»

 حشمت‌الله فلاح‌پیشه، نماینده مجلس هفتم، در هفته دولت درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس به «آفتاب» گفت: «به رغم اختلاف‌نظرها در مسائل سیاسی بین دولتمردان و نمایندگان مجلس، من معتقد هستم که تعامل بین این دو قوه تا به امروز برخلاف انتظار عمومی خوب بوده است. به این دلیل که اکثر نمایندگان در زمان انتخابات با نامزدهای دیگر ریاست‌جمهوری و طیف مقابل دکتر روحانی همسو بودند. در واقع به غیر از بعضی استثناهایی مثل استیضاح وزیر علوم، تعامل تا به امروز خوب بوده است.»

 فلاحت‌پیشه درباره استثناهای تاثیرگذار در روابط بین دو قوه گفت: «من فکر می‌کنم که استیضاح اگرچه به منظور روشن شدن خیلی از ابهامات در حوزه مدیریتی یک وزیر صورت می‌گیرد اما در نهایت به معنای این است که موارد اختلاف به حدی بوده است که امکان تعامل و تحمل وجود نداشت. به نظر من 145 رای به استیضاح تا حدودی به کیفیت روابط بین مجلس و دولت اثر می‌گذارد. اما این به معنای این نیست که این ارتباط بعد از این ضعیف‌تر می‌شود.»

وی افزود: «در تعامل مجلس و دولت عوامل زیادی اثرگذار هستند که از سطح محلی تا منطقه‌ای و جهانی پیش می رود و هر دو قوه به این الویت‌ها واقف هستند. البته استیضاح نشان داد که این سازوکار تا حدی ناتوان است.»

 این نماینده پیشین مجلس درباره اینکه آیا استیضاح به معنای قدرت گرفتن یک تندرو در مجلس نیست به «آفتاب» گفت: «من فکر می‌کنم که اکثریت مجلس همچنان بر رویه اعتدال هستند و افراد معتدل در مجلس به هیچ‌وجه در حاشیه نیستند.»

وی ادامه داد: «اگرچه در بعضی موارد مواضع رادیکال احتمال دارد که مثل روز استیضاح پیروز شود اما این همیشگی نیست. ما در آینده به تعامل بیشتری بین این دو قوه نیاز داریم. تعاملی که برای حل رکود، سیاست خارجی و حل مسائل منطقه‌ای نیاز است.»
 
فلاحت پیشه در پایان تصریح کرد: «البته امکان ترمیم بهتر روابط بین مجلس و دولت وجود دارد. موضع اکثریت مجلس افراط نیست و نباید این فرصت را از دست داد. اگرچه افراطیون در حوزه سیاست خارجی و وزارت علوم تندروی هایی داشتند اما تاکید من این است که این به معنای پیروزی تندروهادر مجلس و تضعیف روابط نیست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
1
دولت باید به فکر اتاق فکر از بین نخبه ها باشد و اگر به دنبال پیروزی در انتخابات بعدی و مجلس است باید مسیر اصلاحات را پیش بگیرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین