کد خبر: ۲۵۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸

وزیر ارشاد: عدالت فرهنگی در دولت تدبیر و امید اولویت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد عدالت فرهنگی با اختصاص امکانات، تجهیزات و اعتبارات در مناطق محروم در دولت تدبیر و امید اولویت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ˈعلی جنتیˈ شامگاه شنبه در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان در مجتمع شهید آوینی این شهر افزود: به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در کشور سه برابر بیشتر از مناطق برخوردار اعتبار داده می شود.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ فضا برای فعالان فرهنگ، هنر و ادب کشور باز شده و این امید ایجاد شده که اهالی فرهنگ و هنر می توانند اندیشه ها، افکار و هنر خود را بدون خرده گیری های نابجا عرضه کنند.

وی در خصوص ممیزی کتاب نیز گفت: در گذشته برخی افراد، مسوول بررسی کتاب بودند که از دانش کافی برای این کار برخوردار نبودند و با خرده گیری های آنان، بسیاری از کتاب ها مجوز لازم را دریافت نمی کردند.

جنتی گفت: در این دوره شخصیت های فرهنگی وارسته و اهل نظر برای بررسی کتاب انتخاب شدند و ممیزی کتاب را بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی دولت واگذاری تصدی امور به تشکل های خصوصی و انجمن ها است به این شکل که همه فعالیت ها از جمله برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها به تشکل ها واگذار شود.

وی در ادامه از تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان یکی دیگر از برنامه های فرهنگی دولت یاد کرد و گفت: سینما یکی از ابزار ایجاد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید فیلم های خوبی که معرف فرهنگ و تمدن دیرین مردم ایران زمین باشد ساخته و به جهانیان عرضه شود.

جنتی گفت: دیرینگی و غنی فرهنگ و تمدن مردم ایران زمین چیزی است که نه تنها دوستان بلکه دشمنان نیز به آن اذعان دارند بنابراین ساخت اینگونه فیلم ها می تواند در مردم جهان تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه بر اهمیت تقویت هنر نمایش و انجمن های نمایش در کشور تاکید کرد و اختصاص اعتباری ویژه برای حمایت از انجمن های ادبی، فرهنگی و هنری استان همدان خبر داد.

وی همچنین گفت: در حوزه های قرآنی نیز معاونتی با عنوان قرآن و عترت با هدف تقویت مجامع قرآنی برای گسترش فرهنگ قرآنی ایجاد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره فعالیت ها و اهداف دولت تدبیر و امید گفت: در سیاست خارجی دولت تلاش می کند با همه کشورها به خصوص کشورهای همسایه رابطه منطقی و عقلانی مبتنی بر منافع ملی کشور برقرار کند.

جنتی افزود: در یک سال گذشته رابطه ایران با بسیاری از کشورها که دچار تنش بوده بهبود یافته بنابراین دولت تدبیر امید تلاش می کند بر اساس منافع ملی با همه کشورهایی که با ایران خصومت ندارند ارتباط منطقی برقرار کند.

وی همچنین گفت: دولت در یک سال اخیر در حوزه اقتصاد با وجود همه نابسامانی ها، فشارهای خارجی، تحریم های ظالمانه، رکود اقتصادی و بیکاری مزمن کوشیده تورم را مهار کند.

وی اضافه کرد: دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و مقابله با رکود اقتصادی لایحه ای را به مجلس فرستاده که فضا را برای فعالان اقتصادی باز می کند و امید می رود با حل و فصل مسایل هسته ای دوباره رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه همدان را به عنوان استانی با پشینه فرهنگی و تمدنی چند هزار ساله مهد عالمان، دانشمندان ،خاستگاه فرهیختگان و دیار مجاهدان و شهیدان می شناسند.

جنتی افزود: بوعلی سینا به عنوان یکی از فرهیختگان و اندیشمندان همدان بزرگترین افتخار برای ایران و دنیای اسلام مطرح است.

گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان به مناسبت بزرگداشت شیخ الرییس بوعلی سینا و روز همدان در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همدان با حضور اهالی فرهنگ و هنر این استان برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین