کد خبر: ۲۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
عملکرد یکساله دولت اعتدال

شعارهای دولت یازدهم هنرمندان را دلگرم کرد

جواد جزینی نویسنده معتقد است: انگیزه ها و اهداف دولت یازدهم در حوزه فرهنگ بسیاری از هنرمندان را به ادامه کار هنری دلگرم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: جواد جزینی این نویسنده که سال ها مسئول آموزش داستان نويسي در حوزه هنری و مؤسس هنرستان ادبيات داستانی بوده است به مناسبت هفته دولت به بررسی عملکرد دولت در حوزه فرهنگ پرداخت و به «آفتاب» گفت :«هشت سال گذشته یکی از تاریک ترین دوره هایی بود که اهالی فرهنگ آن را تجربه کردند.در این هشت سال فضای هنری کشور چنان تنگ و تاریک بود که کورسویی از امید برای بهبود شرایط  برای ما غنیمت به شمار می آمد. »

جزینی به تشریح شرایط گذشته پرداخته و گفت :« در این دوره گذشته مدیران ارشاد تلاش می کردند کوچکترین صدایی را که با صدای خود هم آوا نباشد ،قطع کنند.تغییرات و جابه جایی ها و تعطیل کردن ها در حوزه فرهنگ دقیقا در این راستا انجام می شد. جریان فرهنگ در دوره گذشته یک سویه بود و کوچکترین صدای متفاوت خاموش و شنیده نمی شد"

محمد جواد جزینی که به طور عمده در زمینه دفاع ‌مقدس قلم زده است  آثاری همچون "ای‍ل‌ ب‍ی‌س‍وار"، "خ‍داح‍اف‍ظ ق‍ه‍رم‍ان"‌ در کارنامه خود دارد نقش گروه های تندرو را تخریب فعالیت های مثبت دولت در حوزه فرهنگ می داند.

جزینی می افزاید:« جریان رادیکال و تندرویی که فقط به دنیال منافع جناحی و فردی خود است سبب شد ه که وزارت ارشاد در بسیاری از موارد افت و خیز داشته باشد .این جریان رادیکال این دیدگاه خود را در زمینه استیضاح وزیر علوم اثبات کرد. جریانی که با این اقدامات هر روز پایگاه مردمی خود را بیش تر از قبل از دست می دهد و به دلیل اقدامات  علیع دولت محبوب مردم  بیشتر در انزوا قرار می گیرد.»

جزینی تاکید کرد:« به نظر من دولت تدبیر و امید نباید تسلیم فشارهای گروه های اینچنینی شود. بر این باورم بدنه کیفی مدیران ارشاد باید اندکی تغییر کند زیرا جامعه هنری مایل نیست مدیرانی دوره قبل که اعتقادی به تغییر و تحولات ندارند  هنوزدر این وزارتخانه بمانند زیرا این افراد اجازه تحقق وعده های دولت در زمینه فرهنگ را نمی دهند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزهای نخست وعده بهتر شدن شرایط برای هنرمندان را داده است وی در اظهاراتی گفته بود این وزارتخانه را به خانه مادری هنرمندان تبدیل می کند با این وجود بسیاری از گروه های تندور با اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالفند و با فعالیت هایی نظیر پخش شبنامه علیه وزیر ارشاد وی و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد را مورد حمله قرار دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین