کد خبر: ۲۵۸۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

ده ها فقره سرقت در کارنامه سياه «دزدان شب رو»

کارنامه «مردان شيشه اي» عضو يک باند سرقت اموال داخلي خودرو در حالي هر روز سياه تر مي شود که مقادير زيادي لوازم مسروقه از «دزدان شب رو» کشف شده است و تلاش پليس براي دستگيري ديگر اعضاي اين باند با صدور دستورات ويژه قضايي همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي مشهد روز گذشته و در گفت وگوي اختصاصي با خراسان به تشريح ماجراي دستگيري اعضاي باند «دزدان شب رو» پرداخت و گفت: در پي اعلام گزارش هاي متعددي از سرقت خودرو و لوازم داخلي آن ها که در مناطق بولوار توس و قاسم آباد صورت مي گرفت گروه هاي ويژه اي از گشت هاي شبانه پليس مامور رسيدگي به سرقت هاي مذکور شدند.

سرهنگ حجت  نيکمرام افزود: ماموران انتظامي با جمع آوري مدارکي درباره سرقت هاي مذکور به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد سرقت ها توسط اعضاي يک باند حرفه اي و سابقه دار انجام مي شود بنابراين ماموران انتظامي با راهنمايي هاي مقام قضايي و کسب دستورات ويژه اي از قاضي سالم اندادي، محل هاي احتمالي تردد سارقان را در ساعات به خصوصي از شب زير نظر گرفتند تا اين که نيمه شب نوزدهم مرداد، ماموران کلانتري کاظم آباد، ۲ جوان ۲۸ و ۳۲ ساله که در حال بازکردن لاستيک هاي يک دستگاه پرايد سفيد رنگ بودند را به محاصره درآوردند و موفق شدند يکي از آن ها را دستگير کنند اما جوان۳۲ساله بااستفاده از تاريکي شب به داخل کوچه هاي فرعي گريخت و متواري شد.

رئيس پليس مشهد خاطرنشان کرد: به دستور قاضي شعبه ۸۲۱ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد متهم دستگير شده که احتمال مي رفت در سرقت هاي زيادي نقش داشته باشد براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران عمليات ويژه مشهد قرار گرفت و بدين ترتيب بازجويي هاي تخصصي از وي آغاز شد.

سرهنگ نيکمرام تصريح کرد: در پي اعترافات متهم، ماموران در چند عمليات جداگانه که با نظارت مقام قضايي همراه بود ۲ تن از مالخران و يکي ديگر از سارقان شب رو را نيز در مخفي گاه هايشان به دام انداختند. وي اضافه کرد: در بازرسي از مخفي گاه هاي اعضاي اين باند ۴۶ دستگاه گوشي تلفن همراه، ۲۰ دستگاه ضبط و پخش خودرو، چند حلقه لاستيک، رگلاتور کپسول گاز و ... کشف شد.

 فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به اين که يکي از «دزدان شب رو» داراي ۱۷ فقره سابقه کيفري در ارتباط با سرقت ، نزاع، چک و غيره مي باشد و ۱۰ سال از عمر ۲۸ ساله اش را در زندان سپري کرده است، افزود: اين جوان که به مواد مخدر صنعتي (شيشه) اعتياد دارد در اعترافات خود عنوان کرده است با فروش لوازمي که از خودرو سرقت مي کرده تنها هزينه هاي اعتيادش تامين مي شده است.

اين مقام ارشد انتظامي همچنين به ۷ فقره سابقه کيفري متهم ديگر اين پرونده نيز اشاره کرد و گفت: متهم ديگر اين پرونده نيز قبلا به اتهام سرقت تحت تعقيب قرار گرفته و با شليک گلوله از سوي نيروهاي انتظامي مجروح شده بود اما باز هم در حالي که پرونده وي در دستگاه قضايي مطرح بود متواري شده و دوباره به ارتکاب جرم روي آورده است.

سرهنگ نيکمرام در ادامه خاطرنشان کرد: اعضاي اين باند از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد به خودروهاي پارک شده در حاشيه خيابان ها که مجهز به تجهيزات ايمني نبودند دستبرد مي زدند و با شکستن شيشه و يا باز کردن در خودرو با شگردي خاص، اموال داخل آن ها را مي ربودند.

رئيس پليس مشهد ضمن قدرداني از صدور دستورات به موقع توسط قاضي سالم اندادي براي متلاشي کردن اين باند سرقت يادآور شد: تلاش ماموران عمليات ويژه مشهد با هدايت سرگرد بهرام زاده (رئيس عمليات ويژه پليس مشهد) براي دستگيري ديگر متهمان فراري اين پرونده و کشف سرقت هاي احتمالي ديگر اعضاي اين باند در حالي ادامه دارد که افراد دستگير شده تاکنون به سرقت اموال خودرو در مناطق بولوار توس، نوده، رازي، شريعتي، نهر گناباد، پرديس، انديشه، دکتر حسابي و ... اعتراف کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین