کد خبر: ۲۵۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

سلحشور: مدینه بعضی‌ها اسکار و صراطشان فرش قرمز است/ ساخت سریال حضرت موسی(ع) با کمک مردمی

کارگردان حضرت موسی(ع) گفت: برای ساخت این سریال نیازمند حمایت‌های مالی مردم است و امیدی به ارگان‌های صدا و سیما و مجلس نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرج‌الله سلحشور کارگردان حضرت موسی(ع) در نشست «نقش هنر در مقابله با صهیونیسم» که در موسسه فرهنگی و هنری تبیان برگزار شد، گفت: گاهی در کشور اتفاقاتی پیش می‌آید که مردم باور نمی‌کنند همانند دستیابی فرزندان کشور به انرژی هسته‌ای، ساخت موشک‌های دوربرد و یا ایستادگی ایران در برابر ابرقدرت‌ها که این امر برای جامعه نیز غیرقابل باور بوده است.

وی با بیان اینکه برای بسیاری از افراد، هالیوود و جایزه اسکار آن مورد توجه است، افزود: مدینه بعضی‌ها اسکار بود و صراط آن‌ها فرش قرمز است و به دنبال آن هدایت می‌شوند.

سلحشور در خصوص سریال «حضرت یوسف(ع)» توضیح داد و گفت: این سریال مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است و بارها بازپخش آن را از شبکه‌های مختلف انجام دادند. به عنوان مثال مدیر جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی درباره این سریال گفت که حضرت یوسف (ع) شش بار در ایران نمایش داده شد در حالی که در کشورهای دیگر بیش از ۱۰۰ بار پخش شده است.

وی تصریح کرد: در کشور ایران پربیننده ترین سریال‌ مجموعه «شب دهم» بوده که ۷۰ درصد مخاطب داشته است اما سریال «حضرت یوسف(ع)» با ۸۲.۵ درصد تا به امروز پرمخاطب‌ترین سریال رسانه ملی محسوب می‌شود که نشان می‌دهد آثار ارزشی و مکتبی ما در دنیا بیننده‌های بیشماری دارد.

کارگردان «اصحاب کهف» با اشاره به اینکه قصد دارد سریال «حضرت موسی(ع)» را در آینده نزدیک با تامین منابع مالی آن تولید کند، گفت: این داستان یک هفتم کل قرآن کریم را شامل می‌شود و شامل اتفاقاتی است که همانگونه برای حضرت علی(ع) و فاطمه (س) اتفاق افتاده برای هارون و مجموع خانواده‌اش نیز رخ می دهد و این داستان مسائل تربیتی، اخلاقی، عبادی و عرفانی بی‌شماری دارد.

وی ادامه داد: در این سریال قوم بنی اسرائیل از نظر اخلاقی و ایمانی مورد توجه قرار گرفته است.

سلحشور اضافه کرد: مهمترین وجه این سریال و داستان قوم بنی اسرائیل این است که جامعه را به سمت سوال‌هایی که در ذهن آنها وجود دارد، پیش می‌برد و وجه مهم داستان مسائل سیاسی قوم بنی اسرائیل است.

وی یادآور شد: تعداد فیلم، سریال‌ها و انیمیشن‌هایی که از داستان حضرت موسی(ع) تا به امروز تولید شده است به ۸۰ اثر می‌رسد که همه آن‌ها زیر نظر یهود و بنی اسرائیل تولید شده‌اند و برای اولین بار قصد داریم زندگی حضرت موسی(ع) براساس دیدگاه شیعه تولید کنیم.

کارگردان «اصحاب کهف» گفت: نگارش ۷۲ قسمت این سریال توسط گروهی ۲۳ نفره از علما، مفسرین، محققین، مجتهدین، کارشناسان اسلامی و نویسندگان به پایان رسیده و آماده تولید شده است.

وی افزود: قصد دارم تا داستان «حضرت موسی(ع)» را در پاسخ به کشتار مردم فلسطین، جنایت‌ها، خیانت‌ها و کشتار بنی اسرائیل، در پاسخ به هولوکاست، کشتار مردم در صبرا و شتیلا، کشتار کودکان غزه و همچنین جنایت‌های گروه داعش که دست پرورده صهیونیست و گروه‌های تروریستی آن است بسازم.

سلحشور خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی حرکت فرهنگی براساس مکتب قرآنی آن انجام می‌شود که این حرکت در سریال حضرت موسی(ع) جریان دارد. اما متاسفانه دولتمردان، مجلسی‌ها، مسئولین تلویزیون و فرهنگی ما آن‌گونه که نشان می‌دهند نیستند و همگی به دنبال برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌هایی هستند که هدف آن‌ها آمار دادن برای حفظ میز و صندلی‌های خود است.

کارگردان تلویزیون گفت: فیلم «شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو است که برعلیه تکفیری‌های سوریه شاخته شده و امروزه سینمای تجربی اثر را در دست دارد و چون در دولت قبلی در جهت تولید آن کمک کردند و دولت جدید آن را نمی‌پسندد جلوی اکران ان گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که سریال حضرت موسی (ع) را نمی‌توان با بودجه تلویزیون و وزارت ارشاد تولید کرد و در این راستا از مردم کمک می‌خواهیم که اگر بنده را لایق می دانند که اثری در حد یوسف(ع) یا بهتر از آن تولید شود که در جهت مبارزه با صهیونیسم و ترویج اسلام و حرکت فرهنگی و انقلابی باشد ما را در ساخت این سریال یاری کنند.

سلحشور یادآور شد: در کشور ما فیلم‌های «محمد (ص)» مجید مجیدی بیش از ۱۰۰ میلیارد و «رستاخیز» احمد درویش بیش از ۶۰ میلیارد بودجه گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه عده‌ای گفته‌اند که سلحشور کاسه‌گدایی دست گرفته است، پاسخ داد: بله. من دست گدایی پیش مردم کشور خودم دراز می‌کنم اما از اسکار و جریان‌های غربی هرگز. مقام معظم رهبری بارها از تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی یاد کردند اما توجه کافی نبوده است. خط‌دهنده‌ها چهار دسته‌اند یا ساواکی‌ها، توده‌ای‌ها، بهائیت‌ها و یا صهیونیست‌ها هستند.

کارگردان «اصحاب کهف» اضافه کرد: برای سریال ۷۲ قسمتی حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل که در کنار آن ۶ فیلم سینمایی (داستان‌های خضر و موسی(ع)، ازدواج موسی(ع)، بقره، کودکی و تولد موسی(ع)، برج فرعون و ماجرای کل سریال موسی(ع)) می‌شود حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که یقین داریم کارگردانان دیگر نمی‌تواند با این بودجه کاری در این اندازه باکیفیت و محتوای بالا را ارائه دهند.

وی گفت: مردم جامعه می‌توانند برای حمایت از کمک به ساخت و تولید حضرت موسی(ع) مبالغ خود را به شماره حساب 108340390001 بانک ملی شعبه ولایت به نام موسسه فرهنگی و هنری تبیان واریز کنند.

سلحشور در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره بودجه شبکه یک سیما برای ساخت این سریال گفت: این شبکه تنها بخشی از بودجه فیلم نامه را داده بود که اگر خداوند توفیق بدهد آن مبالغ را پس می‌دهیم.

وی افزود: با کمیسیون فرهنگی مجلس دو جلسه داشته‌ایم که نتیجه‌ای حاصل نشد. موسسه شهید آوینی قرار است که در ادامه به این قضیه ورود کند که هنوز مذاکرات نهایی نیز با این موسسه به سرانجام نرسیده است.

شورجه هم در سخنانی گفت: ایران ۷۸ میلیون جمعیت دارد که اگر از این تعداد ۱۰ میلیون نفر هرکدام ۲۰ هزار تومان بپردازند ۲۰۰ میلیارد تومان تامین می‌شود.

در ادامه این نشست منصور براهینی مشاور فیلم نامه نویسی «حضرت موسی(ع) گفت: کار این سریال به معنای واقعی گروهی انجام شد و سعی کردیم که در حد توان خود کار به خوبی پیش برود و امیدواریم که کار سنگین و پرهزینه‌ای همانند سریال حضرت موسی(ع) با حمایت‌های مردمی تولید شده و به سنتی جدید تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: این امید است که قدمی که فرج‌الله سلحشور برداشته است در آینده راه‌هایی را برای گردش بودجه سینما و تلویزیون هموار کند و به بطن اصلی خود که اقتصاد مردمی است هدایت شود و تولید اینگونه آثار از انحصار دولت خارج شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین