کد خبر: ۲۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
پیرموذن:

قرار نیست اقلیت مجلس دیکتاتوری کنند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از حرکت جدی دولت برای پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی تاکید می‌کند که قرار نیست در مجلس شورای اسلامی گروه اقلیت دیکتاتوری بکنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا تاکید می‌کند که دولت با انتخاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم بهترین انتخاب را کرده است که می‌تواند اقدامات مثبتی برای مقابله با بورسیه‌های غیرقانونی هم داشته باشد.

متن گفت‌و‌گوی پیرموذن با ایلنا را در ادامه می‌خوانید:

*رییس جمهور در حرم حضرت امام (ره) اعلام کرده بود که با تغییر یکنفر مسیر دولت تغییر نخواهد کرد و دولت پیگیر بحث بورسیه‌ها است. نظر شما در این مورد چیست و فکر می‌کنید این اقدام تا چه حدی تاثیر گذار است؟

عدالت و آموزش‌های علوی ایجاب می‌کند که این موضوع بورسیه‌ها مورد پیگیری قرار بگیرد. ‍متاسفانه به جای اینکه بورسیه‌ها را به نخبگان بدهند به وابستگان مسوولان و بیسوادان ویژه‌ای اعطا کره‌اند. هرکدام از این بورسیه‌ها یک میلیارد تومان برای ملت هزینه داشته است و باعث رشد بیسواد‌ها در محافل دانشگاهی و از سوی دیگر فرار مغز‌ها و حتی نخبگان شده است.

این کار باعث حیف و میل شدید بیت المال شده است. بایستی آقای رییس جمهور و مجموعه دولت و از سوی دیگر مجلس به صورت جدی در این موضوع بورسیه‌ها حضور جدی داشته باشند.

بدون شک این تخلف آشکار دزدی بیت المال در بورسیه‌ها است که باید پیگیری و به سرانجام رسانده شود و همه صاحب منصبان و ملت بدانند رییس جمهور برآمده از اراده ملتی است که قرار نیست مسیرش را با عزل یک وزیر عوض کند.

دولت در برابر آن قسمی که به قرآن در مراسم تحلیف یاد کرده باید مطالبات مردم را که جزو شعارهای انتخاباتی او بوده پیگیری و برنامه‌های خود را شجاعانه دنبال کند. ما هم از این حرکت فرخنده رییس جمهور دفاع کرده و نظارت‌های لازم را هم انجام می‌دهیم که این اقدامات را به سرانجام برسانند.

** دیروز معاون اول رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه آقایان فرجی دانا و نجفی گفتند که اگر ۱۰ وزیر دولت را هم تغییر بدهند پیگیر تخلفات بورسیه‌ای هستند. با این وجود در بحث پیگیری تخلفات علمی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟


بنازم به ناز شصت این دولت که همه دولتیان عزمشان جزم است که اعتماد سوخته جوانان را ترمیم كنند. یک به یک باید به این پرونده‌ها برسند. در حدود ۲۷۰ پرونده تنها یک ورق بود. بیشتر آنان هم نزدیکان و صاحب منصبان بودند در نتیجه باید به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

حتی شرایطی را که خودشان هم با کمیسیون بورس تنظیم کرده را هم لحاظ نکرده بودند.

معدل ۱۴ را برای کار‌شناسی ارشد تعیین کرده بودند که البته میانگین متوسط نخبگان ۱۷: ۵ است. به هر حال امیدوارم به همه این پرونده‌ها رسیدگی بشود تا امیدی باشد برای عدم فرار نخبگان و ایجاد این اطمینان که بورسیه فقط در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت.

*** ارزیابی‌تان از انتخاب آقای محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم چیست؟ از همین حالا عده‌ای شروع به تخریب آقای نجفی کرده‌اند فکر می‌کنید علت چیست؟


رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای این امر انتخاب کرده‌اند زیرا ایشان فردی با تدبیر و کاربلد و آزموده است که مورد غضب افراطیون هم هستند و من فکر می‌کنم که آقای رییس جمهور بهترین انتخاب را برای وزارت علوم کردند و امیدوارم نمایندگان برای بالا بردن سطح علمی جامعه و ایجاد نشاط و امید میان دانشجویان حتما تصمیم لازم در مورد معرفی ایشان به عنوان وزیر را هم بگیرند.

**** فراکسیون رهروان ولایت قرار بود در استیضاح حامی دولت باشد ولی برخلاف آنچه که گفته بود اتفاق افتاد این مساله را ناشی از چه می‌دانید؟ فکر نمی‌کنید قدرت فراکسیون رهروان رو به کاهش است؟

قرار شد از این به بعد فاصله ما با افراطیون غلیظ و تخریبگر افزایش پیدا کند. نه اینکه گروه اقلیت دیکتاتوری کنند و صدای ضمخت‌شان در مجلس بیش از پیش شنیده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین