کد خبر: ۲۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

حامد زمانی؛ از ادعای نذر صدای خود تا طلب 19 میلیون از خانواده شهید

حامد زمانی که در ابتدای ورود خود به عرصه خوانندگی گفته بود که من صدایم را نذر ارزشها و انقلاب کرده ام امروز برای اجرا در در سالگرد شهید باغبانی ۱۹ میلیون طلب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گفت و گو نیوز نوشت:: صادق نیکو، روزنامه‌نگار و از دست اندرکاران مجله پنجره در گوگل‌پلاس پرده از مطالبات مالی حامد زمانی، خواننده ستاد جلیلی و گروه پایداری که اخیراً نماهنگ‌های وی به کرات از صدا و سیما پخش می‌شود، برداشت.

به گزارش پیام نو، نیکو نوشت: «۱- چند وقت پیش حمید حامی اومد دوتا قطعه در مورد غزه اجرا کرد و ۳ میلیون تومن گرفت.۲- چند روز پیش حامد زمانی برای اجرا در سالگرد شهید باغبانی ۱۹ میلیون طلب کرده بود!»

به گزارش خبرنگار گفت و گو نیوز حامد زمانی یکی از معدود خوانندگان باب طبع صدا و سیما و همچنین جبهه پایداری است که با اجرای ترانه ضدآمریکایی میکروفن صدا و سیما را یک تنه در یوم الله 22 بهمن اجاره کرده بود.

حامد زمانی که در ابتدای ورود خود به عرصه خوانندگی گفته بود که من صدایم را نذر ارزشها و انقلاب کرده ام امروز برای اجرا در در سالگرد شهید باغبانی ۱۹ میلیون طلب کرده است.

این موضوع که فعالان عرصه هنر و خوانندگی بتوانند هنر خود را عرضه کنند و در قبال آن از مواهب و مزایای آن نیز بهره مند شوند نه تنها عیب نیست بلکه وظیفه هنردوستان این است که قدر و ارزش هنرمندی را بدانند اما متاسفانه صدا و سیما و وزارت ارشاد در دولت نهم و دهم عرصه را بر هنرمندان تنگ کرده و بسیاری از هنرمندان ما به حاشیه رانده شدند و در این شرایط حامد زمانی و همراهانش وارد عرصه شدند.

چندی پیش سایت آینده در گزارشی از ایام لله دهه فجر نوشت: با وجود آن که حتی در دهه 60 و 70 که صداوسیما امکانات بسیار ناچیزی نسبت به آنچه اکنون دارد داشت، معمولا دهه فجر یکی از نقاط اوج کار رسانه ملی به شمار می آمد، امسال کم سوادی بیش از اندازه، کم سلیقگی و نگاه سیاسی افراطی باعث شد تا استراتژی تبلیغاتی صداوسیما و نحوه پخش برنامه آن، یکی از ضعیف ترین و خنده دارترین دهه فجرهای این 35 سال را رقم زند.

به گزارش خبرنگار آینده، عزت الله ضرغامی 10 سال پیش که تازه نفس وارد صداوسیما شده بود، در ابتکاری جالب، آرشیوهای صداوسیما را گشود و برای اولین بار برخی برنامه های مستند واقع بینانه ساخته شده در سال های 57 و 58 را نشان مردام داد که با استقبال شدید مردم و نخبگان نیز مواجه شد، اما اکنون که ظاهرا وی به اواخر خط رسیده و به گفته علی مطهری، به شدت زیر فشار افراطیون است، کار به جایی رسیده که تنها نماد دهه فجر 92 ، چیزی نیست جز سرودهای "حامد زمانی"!  که پشت سر هم بی امان از شبکه های 20 گانه سیما پخش می شود و حتی شعار تبلیغاتی صداوسیما برای 22 بهمن نیز با اقتباس ناقص از یکی از کلیپ های این جوان جویای نام انتخاب می شود.

جوانان متولد دهه 60 نیز به یاد دارند که صداوسیما هر سال ضمن پخش فیلم های سینمایی و سریال ها و سرودهای مختلف جدید و قدیمی، مجموعه جذابی را در اختیار مخاطب قرار می داد تا ضمن یادآوری شعارها و روزهای پرشور و شعور بهمن 57، مردم را راضی کرده و ضمنا برای راهپیمایی جشن انقلاب نیز دعوت کند.

اما امسال ترکیب کم سوادی حاکم بر تصمیم سازی صداوسیما، در کنار رویکرد افراطی سیاسی، کار را به جایی رسانده که صدای خوردن کفگیر صداوسیما به ته دیگ، به وضوح به گوش همه می رسد.

کسانی که اندک آشنایی با علم ارتباطات دارند، به خوبی می دانند که نکته مهم در یک اقدام تبلیغی و ارتباطی، انتخاب پیام و شعار است. اما شعار امسال صداوسیما که این شب ها بر پیشانی برخی شبکه های رنگارنگ صداوسیما نقش بست و در شبکه های دیگر ده ها بار زیرنویس شد، برداشت ناقصی از شعر و کلیپ حامد زمانی بود که اتفاقا تحلیل این شعار، نتایج چندان خوبی ندارد.

به گزارش گفت‌وگونیوز متاسفانه صدا و سیما در انزوای هنر و هنرمندان تاثیر بسزایی داشته است که کارنامه تاریک ضرغامی در این عرصه بر کسی پوشیده نیست. چه زمانی که از پخش ربنای شجریان ممانعت به عمل آورد و چه امروز که صدا و سیما در چنبره جامد زمانی و رفقا قرار دارد.

امید که روزگاری را نظاره گر باشیم که هنر و هنرمند قدر و منزلت واقعی خود را بیابند و صدا و سیما توسط کسانی مدیریت شود که جایگاه هنر و فرهنگ را بشناسند. شبکه های مستقل و خصوصی پیشکش...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین