کد خبر: ۲۵۸۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

رسایی سوال از زنگنه را پس گرفت

«حمید رسایی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوال خود را از «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت که قرار بود امروز در جلسه علنی مجلس مطرح شود، پس گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «محمدرضا باهنر» که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، با اعلام انصراف رسایی از طرح سوالش از وزیر نفت گفت: این سوال درباره استخدامی های وزارت نفت بود و وزیر نفت با بیان این که مجوز استخدامی یک هزار و 200 نفر را دریافت کرده است و این افراد را استخدام می کند، آقای رسایی از طرح سوال خود در جلسه علنی امروز مجلس منصرف شد. 

باهنر افزود: وزارت نفت اعلام کرده در محدوده استخدامی که حدود 1200 نفر است، به تکلیفش عمل می کند.

پیش از سخنان باهنر، حمید رسایی در تذکری آیین نامه ای گفت: سخنان من برای تنویر افکار عمومی و همچنین 4 هزار جوانی که در آزمون استخدامی شرکت نفت شرکت کرده بودند و خانواده های آنان اعلام می شود. 

وی گفت: براساس نتایج استخراجی، در آبان ماه 91مجوز استخدام دو هزار و 676 نفر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی با موافقت وزیر وقت نفت داده شد. 

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: در 18 اسفند ماه سال 91 ثبت نام آغاز شد و 130 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که بزرگترین آزمون استخدامی کشور در پنجم و ششم اردیبهشت ماه در 9 حوزه تهران، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، ماهشهر، تبریز با حضور 94 هزار و 921 نفر برگزار شد. 

رسایی اضافه کرد: نتایج اولیه آزمون در 26 تیر ماه اعلام شد و دو هزار و 676 نفر برای فعالیت در شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت پذیرفته شدند که باید مشغول می شدند و از این تعداد 667 نفر سهمیه خانواده شهدا بودند و 134 نفر بورسیه دانشگاه نفت. 

وی افزود: چهار هزار و 500 نفر برحسب ضوابط و شرایط جدا می شوند و اعلام می کنند که این افراد در نتایج اولیه پذیرفته شدند که بعد از مصاحبه های عملی همچنین مراحل مختلف بررسی، انتخاب شوند. 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: 177 کمیته مصاحبه مجزا توسط گروه های شغلی با مجوز آقای زنگنه وزیر نفت تشکیل می شود و مهر و آبان ماه 92 مصاحبه ها انجام می گیرد و گفته می شود که 25 آذر ماه نتایج اعلام خواهد شد. 

وی ادامه داد: در نهایت در اواخر آذر اعلام می شود که دی ماه نتایج را اعلام می کنیم ولی مدتی بعد اعلام می شود اواسط بهمن این کار را انجام خواهیم داد. دوم اردیبهشت ماه 93 آقای سلحشور معاون وزیر نفت اعلام می کند که به زودی نتایج اعلام می شود و از تاخیر اتفاق افتاده عذرخواهی می کند. اواسط خرداد ماه 93 نیز مدیر روابط عمومی وزارت نفت زیر میز می زند و می گوید اصلا این کار غلط بوده 27 خرداد من سوالی را از وزیر نفت در این زمینه که چرا نتایج این آزمون اعلام نمی شود مطرح کردم که بعد از آن نمایندگان مختلف تذکرات پیاپی شفاهی و کتبی دادند. 

رسایی ادامه داد: در نهایت بعد از همه این اتفاقات، امروز این سوال در دستور کار هیات رییسه قرار گرفت که شب گذشته و حدود نیمه شب سایت وزارت نفت بعد از 10 ماه تاخیر و بهانه جویی نتایج را اعلام کرد که البته این نتایج کامل نبود و باید از میان 4500 نفر، 2676 نفر را اعلام می کرد. 

نماینده مردم تهران افزود: دیشب تا صبح با مسوولین وزارت نفت صحبت کردم و گفتم که اسامی 1123 نفر اعلام شده من به آقای زنگنه گفتم که برادر من چرا زودتر آن را اعلام نکردی و تکلیف 4 هزار نفر را مشخص نکردی و کاری کردی که مردم بگویند آزمون کشک است؟ 

در این هنگام محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت خطاب به رسایی گفت آقای رسایی اگر شما می خواستید سوال خود را مطرح کنید به همین مقدار صحبت می کردید. شما به من گفتید که منصرف شدم. ایی یکطرفه نمی شود هرچه می خواهید بگویید.

رسایی گفت: هدف من دفاع از موکلان بوده و این موضوع که ناگهان نیمه شب اعلام می شود جای بحث دارد البته من از این اقدام وزارت نفت تشکر می کنم و اعلام کرده ام که لازم نیست وزیر به مجلس بیاید ولی با آقای ابوترابی قرار گذاشتیم و معاون پارلمانی وزیر نفت هم از طرف زنگنه قول داد که این مشکلی که هنوز اسامی 700 نفر اعلام نشده باید مشخص و بقیه اسامی اعلام شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: من فعلا از سوال انصراف می دهم تا به این موارد رسیدگی شود. 

باهنر دوباره از رسایی خواست که سخنان خود را تمام کند اما رسایی گفت اقای باهنر بگذارید حرف خودم را بزنم. مردم فکر می کنند من 4 تا سهمیه استخدام گرفته و بعد سوال خود را پس گرفتم؛ البته برخی سوالات دیگر نیز در دستور هیات رییسه است که باید مطرح شود. 

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: 120 نفر از شما شکواییه ای را تنظیم کردید و به کمیسیون آیین نامه داخلی فرستادید که آقای باهنر نیز در آن کمیسیون حضور دارند. 

در این هنگام دوباره باهنر از رسایی خواست که سخنان خود را تمام کند اما رسایی این کار را نکرد و باهنر بلندگوی وی را قطع کرد و گفت: چرا شما سوء استفاده می کنید و هرچه دلتان می خواهد می گویید؟ از شما درخواست کردم توضیح مختصری درباره مطرح نکردن سوال تان در صحن بدهید اما شما همه مراحل طرح سوال را مطرح کردید. 

وی تصریح کرد: با وزیر نفت صحبت شد و اعلام کردند که در محدوده مجوز استخدامی که حدود 1200 نفر می باشد ما به تکلیف مان عمل می کنیم. اینکه تریبون باز شود و آدم هرچه یادش بیایید بگوید کار درستی نیست. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین