کد خبر: ۲۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

مهدی کرم پور: مدیران فعلی ارشاد مقتدر ومعتدلند

بی قانونی ها و موازی کاری افراد و گروه های مختلف فرهنگ و هنر در هشت سال گذشته ادامه داشت . موضوعی که بسیاری از هنرمندان نسبت به آن اعتراض های جدی داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: بی قانونی‌ها و موازی کاری افراد و گروه های مختلف  فرهنگ و هنر در هشت سال گذشته ادامه داشت . موضوعی که بسیاری از هنرمندان نسبت به آن اعتراض های جدی داشتند. برخی از فیلم هایی سینمایی با اینکه مجوزهای لازم از وزارت ارشاد را داشتند ،توسط گروه های تندرو از پرده پایین کشیده شدند و برخی از نهادهایی موازی وزارت ارشاد مانند حوزه هنری از اکران برخی از فیلم ها جلوگیری کردند.

 من مادر هستم ، پل چوبی و برف بر روی کاج ها آثاری بودند که با اعمال این سیاست ها متحمل ضرر و زیان های زیادی شدند. ایت فیلم پس از ۳۰ مورد اصلاحیه و ۹ دقیقه کوتاه شدن توانست اکران شود.

این فیلم که در زمان اکران سینماهای حوزه هنری را در اختیار نداشت توانست در ۹ روز اول اکران خود به فروش ۲۰۰ میلیون تومانی دست یابد.

 مهدی کرم پور کارگردان فیلم پل چوبی اثری که توسط حوزه هنری توقیف شد ؛ مدیران فعلی وزارت ارشاد را مقتدر و معتدل توصیف می کند.

وی درگفتگو با آفتاب به تحولات مثبت وزارت ارشاد اشاره کرده ومی گوید:« در یک سالی آقای جنتی بر مسند وزارت فرهنگ و ارشاد نشستند و مدیران معتدل و متینی مانند آقای ایوبی را برای سازمان سینمایی انتخاب کردند ،آرامش به فضای هنری کشور بازگشت.»

کرم پور به عقلانیت باز آمده به فضای تصمیم گیری های وزارت ارشاد پرداخت وگفت:«اگرچه هنوز راه زیادی تا بهبود و ثبات در جامعه فرهنگی کشور باقی مانده است اما بسیاری از موازی کاری ها در حوزه فرهنگ با رویکرد عقلانی دولت یازدهم کمرنگ تر شدند.»

 کارگردان فیلم پل چوبی به اتفاقات پیش آمده برای این فیلم دوره گذشته پرداخت و تاکید کرد:«وزارت ارشاد در دورخ قبلی مشکلات بی شماری داشت . هر فرد و هر گروهی می توانست در فرایندهای وزارت ارشاد دخالت کند. زیرا هر کسی مضمون فیلم را طوری تفسیر می کرد. پول چوبی تقریبا دوبار ممیزی شد. بعد از اینکه فیلم پروانه ساخت گرفت؛ دوسال تا اخذ پروانه نمایش زمان برد.با اینکه فیلم فروش خوبی داشت اما سی دی های قاچاق همزمان با اکران فیلم در بازار پخش شد .»

کرم پور افزود :« گروه های افراطی  باید پیام مردم در خرداد 92 را بشنوند . من با شناختی که از آقای روحانی دارم وی از مواضع خود در حوزه فرهنگ کوتاه نخواهد آمد.»

به گزارش آفتاب دردولت دهم انصار حزب الله  از جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به۴ فیلم «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی»،«من مادر هستم» و«من همسرش هستم» واکران عمومی آن درسینماهای کشور شکایت کردند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین