کد خبر: ۲۵۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

نماینده مجلس: فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد/ هیچ یک از موارد استیضاح به اثبات نرسید

وی افزود: زمانی که استاد دانشگاهی به دانشجویش ایمیل توهین آمیز زده بود مگر وزیر علوم به شدت با این مساله برخورد نکرد که حالا در استیضاح بدون اینکه هیچکدام از موارد اثبات شود، ایشان را استیضاح کردند؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد، گفت: در جریان استیضاح هیچ یک از موارد استیضاح به اثبات نرسید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با ایلنا در مورد به اثبات نرسیدن موارد استیضاح فرجی دانا گفت: اعتقاد دارم که هیچکدام از موارد استیضاح آقای فرجی دانا وارد نبوده و ایشان در دفاع از حقوقی برآمدند که بسیاری از ارگان های دیگر نیز در آن دخیل بودند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: برگرداندن و دفاع از دانشجویان ستاره دار تنها برعهده آقای فرجی دانا نبود که بخواهند آن را یکی از موارد استیضاح بدانند بلکه کمیته ای در این خصوص برای این دانشجویان و آن دسته از دانشجویانی که تخلفات سبک تری داشتند تشکیل شده بود که نظارت کامل و جامع بر این امر داشته باشند. به نظرم فرجی دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد.

وی به تلاش وزیر علوم برای برگشت استادهایی که به صورت اجباری بازنشسته شده بودند اشاره کرد و گفت: استادهایی که به کار برگشتند با رای دیوان عدالت توانستند فعالیت کاری خود را ادامه دهند. آقای فرجی دانا که به تنهایی اینکار را نکردند تا ایشان را مسوول تمام این چیزها بدانیم. اما متاسفانه برخی استیضاح کنندگان به این موضوع توجه نکردند.

وی افزود: زمانی که استاد دانشگاهی به دانشجویش ایمیل توهین آمیز زده بود مگر وزیر علوم به شدت با این مساله برخورد نکرد که حالا در استیضاح بدون اینکه هیچکدام از موارد اثبات شود، ایشان را استیضاح کردند؟

جعفرزاده در مورد مورددار بودن نشریات دانشجویی که یکی از موارد مطرح شده از سوی استیضاح کننده ها بود نیز گفت: این موضوع نیز به هیچ عنوان از سوی استیضاح کنندگان به اثبات نرسید.

این نماینده مجلس همچنین در ادامه با برشمردن موارد اثبات نشده استیضاح از سوی استیضاح کنندگان یادآور شد: جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین