کد خبر: ۲۵۸۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

روحانی: مهمترین دستاورد دولت ایجاد آرامش است

رییس جمهوری در چهارمین روز از هفته دولت، در دیدار اعضای هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امروز دولت مهمترین دستاورد خود را ایجاد آرامش و طمانینه می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دولت، به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و افزود: تمام تلاش دولت، حرکت به سمت ثبات و آرامش در جامعه و امیدوار کردن مردم به آینده رشد و توسعه کشور بوده است و امروز دولت، مهمترین دستاورد خود را ایجاد همین آرامش و طمأنینه می داند.

رییس جمهوری سپس به بیان آمارهایی از تغییرات در برخی شاخصهای اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه دولت در ابتدای کار بر مهار رشد نرخ سریع تورم متمرکز بود و بر اساس وعده داده شده به مردم، تورم در پایان سال 92 به کمتر از 35 درصد کاهش یافت که این رقم در پایان سال جاری به کمتر از 20 درصد خواهد رسید، همچنین امیدواریم در پایان سال 95، برای اولین بار نرخ تورم در کشور تک رقمی شود.

روحانی گفت: در کنار مشکل تورم، رکود بی سابقه در دو سال پیاپیِ 91 و 92، یکی دیگر از مشکلات دولت در آغاز کار بود و دولت برای خروج از رکود پس از ماهها برنامه ریزی، بسته سیاستی مناسبی را تهیه کرد.



** نشانه های آغاز رونق و رشد مثبت اقتصادی 

رییس جمهوری، رشد تولید در بخشهای «نفت و گاز، کشاورزی، صنایع و معادن» و افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور را از جمله نشانه های آغاز رونق و رشد مثبت اقتصادی برشمرد.

روحانی افزود: البته برای خروج از رکود، سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر اتکا به تولید داخل و افزایش صادرات غیر نفتی است، مورد توجه جدی دولت قرار دارد.



**اشتغال و حل مشکل بیکاری ؛ دغدغه دولت

رییس جمهوری، مسئله اشتغال و حل مشکل بیکاری را دغدغه دیگر دولت خواند و خاطرنشان کرد: دولت باید برای حل این مشکل اقداماتی فوری در بستر افزایش رونق اقتصادی و سرمایه گذاری انجام دهد.



**10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش آب

روحانی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات دولت در بخش آب و مشکلات جدی در تأمین آب کشاورزی، صنعتی و حتی آب شرب اشاره کرد و با تشکر از حمایت و کمک رهبر معظم انقلاب در اجرای این طرحهای مهم و زیربنایی، گفت: 10 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری و 12 میلیارد متر مکعب آب ظرف 4 سال آینده مهار خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به نگرانی های موجود در تأمین برق نیز، راه حل این مشکل را تشویق سرمایه داران و کارآفرینان برای سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد.



*رسیدن به ظرفیت تولید 3 میلیون و 700 هزار بشکه نفت

گزارش آقای روحانی با بیان اقدامات انجام شده در افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز به 3 میلیون و 700 هزار بشکه ادامه یافت. 

رییس جمهوری همچنین گفت: تلاش می کنیم تا ابتدای زمستان سال جاری، 100 میلیون متر مکعب به تولید روزانه گاز و در سال آینده نیز 100 میلیون متر مکعب دیگر به تولید روزانه افزوده شود.



*دولت مصمم به رفع مشکلات و نگرانی های زیست محیطی است

دکتر روحانی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در مناطقی نظیر دریاچه ارومیه، دریاچه هامون، جنگل های بلوط و همچنین معضل ورود ریزگردها به کشور، افزود: این مسائل هنوز بطور کامل رفع نشده اما دولت مصمم به پیگیری و رفع نگرانی ها است.



*جبران کسری بودجه پرداخت یارانه نقدی 

رییس شورای اقتصاد سپس به کسری بودجه 14 هزار میلیارد تومانی ناشی از پرداخت یارانه نقدی تا قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی در یک شیب ملایم، این کسری جبران و بخشی از منابع حاصله نیز صرف اجرای طرح تحول سلامت شد.



*کاهش و تثبیت قیمت دارو

رییس جمهوری، کنترل و تثبیت قیمت دارو و کاهش قیمت داروهای خارجی و لوازم پزشکی و همچنین کاهش سهم مردم از هزینه درمان در بیمارستانها از 35 درصد به کمتر از 10 درصد و اعزام متخصصان به مناطق محروم را از دستاوردهای مهم دولت در بخش سلامت برشمرد .

دکتر روحانی گفت: اجرای بیمه همگانی سلامت نیز از جمله موفقیتهای دولت در این بخش است.



* افزایش آرامش ، همدلی و انسجام ملی در کشور

رییس جمهوری ، برنامه دولت در زمینه تأمین امنیت غذایی، طرحهای مربوط به سواحل مکران و انجام 7 سفر استانی با دادن تعهدات قابل اجرا به مردم را از دیگر اقدامات دولت در یکسال گذشته خواند و افزود: در بخش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آرامش، همدلی، وحدت و انسجام ملی افزایش یافته است.



*دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی

دکتر روحانی سپس با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت، گفت: دولت در حمایت از مردم عراق، سوریه، لبنان و بخصوص مردم فلسطین، همه توان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خود را بکار گرفته است.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد آینده ی منطقه شاهد پیروزی ملتهای منطقه علیه تروریسم و رژیم جنایتکار صهیونیستی و بازگشت آرامش باشد.



* کوتاه شدن دیوار ˈایرانی هراسی ˈ در افکار عمومی دنیا 

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین از کوتاه شدن دیوار «ایران هراسی» در افکار عمومی دنیا خبر داد و در خصوص تحریمهای ظالمانه علیه کشور نیز گفت: قدمهایی در زمینه کاهش و رفع تحریمها برداشته شده و قدمهای بسیار زیادی نیز پیش روی دولت است.



* منطق ، شفافیت و صلح خواهی ؛ راهبرد مذاکراتی ایران

دکتر روحانی در خصوص راهبرد مذاکراتی دولت نیز گفت: طرف ایرانی، منطق و شفافیت و صلح خواهی خود را نشان داده و مذاکرات را بگونه ای ادامه خواهیم داد که اگر زیاده خواهی برخی قدرتها مانع از موفقیت مذاکرات شد، افکار عمومی دنیا مسئولیت آن را متوجه همان زیاده خواهان کند.



* ضرورت کمک همه دستگاه ها به دولت برای عبور از شرایط سخت 

رییس جمهوری سپس با مقایسه وضعیت 3 دوره هشت ساله شروع بکار دولتها تا قبل از دولت یازدهم از لحاظ شاخص تورم و رشد اقتصادی، محور پایانی سخنان خود را به ضرورت کمک و حمایت همه دستگاهها به دولت برای عبور از این شرایط سخت اختصاص داد و گفت: دولت همواره توفیقات خود را مرهون لطف خداوند، توجهات حضرت ولی عصر(عج)، حمایت مردم و هدایتها و کمکهای رهبر معظم انقلاب می داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین