کد خبر: ۲۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

رییس جمهوری: خانواده شهدا و ایثارگران بهترین هدایت کننده دولت هستند

رییس جمهوری گفت: ایثارگران و خانواده شهدا در نقد و هدایت دولت، بهترین هستند زیرا آنها دلسوزان این کشور و نظامند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار اعضای 9 خانواده معظم شهدای دولت که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: مسلما نظر، نقد و فکر ایثارگران و خانواده شهدا از روی دلسوزی است چرا که آنها عزیزترین افراد خود را به کشور و نظام تقدیم کرده اند. تلاش کرده ایم افرادی مسوولیت را بر عهده بگیرند که تجربه کافی برای اداره کشور دارند تا دوباره سعی و خطا انجام نشود.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه اما ما انسان هستیم و توانمان محدود است اظهار داشت: ممکن است خطا و اشتباه کنیم که مردم باید تذکر دهند و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه از انتقاد در اسلام با عنوان نصیحت یاد شده است گفت: نصیحت به معنای خیرخواهی و دلسوزی است و حتی در این کلمه تقویت هم وجود دارد یعنی افراد از روی خیرخواهی و دلسوزی می خواهند طرف را هم تقویت و هم نقص وی را رفع کنند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: همه کسانی که نسبت به دولت در چارچوب نصیحت اسلامی یا امر به معروف و نهی از منکر نقادی می کنند وظیفه خود را انجام می دهند، دولت هم استقبال می کند به ویژه از کسانی که امتحان خود را پس داده اند و عزیزان خود را در راه این انقلاب و کشور تقدیم کرده اند.

روحانی خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: ما از نصیحت، نقد، نظر، دلسوزی و نکات مورد نظر شما استفاده می کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه هفته دولت شهادت عزیزترین شخصیت های ما در میان دولتمردان گذشته است گفت: شهید رجایی و باهنر از فرهیختگان جامعه ما و معلم عالیقدر جامعه ما به معنی واقعی کلمه بودند و حتی آن روز که رییس جمهور و نخست وزیر بودند باز هم معلم بودند.

رییس جمهوری ادامه داد: قبل و بعد از انقلاب در مجلس اول در یک مقطع کوتاه خدمت این عزیزان بودیم ایثار، فداکاری و اخلاص آنها را از نزدیک می دیدیم. شهیدان رجایی و باهنر نسبت به همه آنهایی که در آن دولت، قبل، یا دولت های بعد بودند و در مسیر شهادت قرار گرفتند، نقش معلم و هدایتگری داشتند. 

روحانی ادامه داد:البته شهدای دولت مختلف هستند،برخی در فاجعه هشتم شهریور و برخی هم در ماجرای حزب جمهوری و هفتم تیر به شهادت رسیدند. 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی دیگر از شهدای دولت در دوران دفاع مقدس، در حوادث دیگر یا انجام ماموریتشان به شهادت رسیدند تصریح کرد: اما همه شهیدان یک درس بزرگ برای همه ما تاریخ و ملت ما دادند و آن اینکه پس از انقلاب به ویژه از زمانی که شهید رجایی مسوولیت را به عنوان رییس جمهور بر عهده گرفتند روسای دیگری که آمدند و این مسیر را طی کردند دولتمردان از مردم فاصله نداشتند و در کنار و با آنها بودند. 

رییس جمهوری ادامه داد: اخلاق و رفتار شهید رجایی هنگامی که یک معلم ساده بود با روزی که نماینده مجلس، نخست وزیر و رییس جمهور بود تفاوتی نداشت و همه وزرایی که در راه حق، دفاع مقدس و انقلاب به شهادت رسیدند در همین مسیر بودند، شخصیت هایی بودند که تواضع، مردمداری و اخلاص را تا پایان زندگی به همراه داشتند. 

روحانی اضافه کرد: اگر قرار بود در انقلاب، دفاع مقدس و ایستادگی در برابر گروهک های تروریستی مردم شهید شوند و دولتمردان استثنا باشند تحمل این منظره برای مردم سخت و مشکل بود اما در دفاع مقدس می دیدیم که مسوولان، وزرا، نمایندگان مجلس و فرزندان آنها نیز حضور داشتند و برخی از آنها شهید، جانباز و اسیر شدند. 

رییس جمهوری با بیان اینکه شهید رجایی و امثال آن، شهید در برابر خشونت گروهک و ترور ساخته دست استکبار بودند گفت: این برای مردم دلگرم کننده بود که اگر معضل، ایثار یا فداکاری وجود دارد برای همه اقشار و طبقات است. 

روحانی با یادآوری اینکه همه اقشار مردم در دفاع مقدس انقلاب بودند و جان خود را نثار کردند اظهار داشت: وحدت، هماهنگی و کنار هم بودن وسیله ای بود که شهادت را گوارا می کرد و مردم ما شهادت را فیض بزرگ می دانستند. 

رییس دولت تدبیر و امید خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: اجر و مزد بی پایان از ناحیه خداست و مسوولان هر کاری که انجام دهند در برابر کار بزرگ شهدا و صبر و ایستادگی آنها کوچک است. 

رییس جمهوری کار بزرگ را پیروزی و استقرار انقلاب ذکر کرد و ادامه داد: حفاظت از استقلال و شرف این کشور اقدامی بزرگ بود که اجازه ندادند این کشور دست دیگران بیفتد. 

وی اضافه کرد: انفجار در حزب جمهوری را انجام دادند زیرا تصور می کردند فردای آن روز کشور دست همان هایی می افتد که قبلا جیره خوار آنان بود اما بحمدالله ایستادگی و مقاومت ملت ما و ایثارگران اجازه تحقق این امر را نداد. 

رییس جمهوری ادامه داد: بزرگانی که شهید شدند تلاش می کردند مشکلات کشور حل شود و امروز هم این تلاش انجام می شود. 

وی با بیان اینکه یک سال از عمر دولت گذشته است ادامه داد: آنچه وظیفه ما بود و به مردم وعده داده بودیم در زمینه سیاست داخلی، خارجی، مسائل منطقه ای، سلامت، اقتصاد، اجتماعی، محیط زیست، نیازمندی های مردم، مسائل زیربنایی و بسیاری موارد دیگر تلاش کردیم آنچه در توان داریم انجام دهیم. 

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه تلاش ما این بود که فرصت را از دست ندهیم یادآور شد: من در نخستین فرصتی که امکانپذیر بود دولت را به مجلس معرفی کردم تا فرصت از دست داده نشود. 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به خانواده شهدای دولت و با اشاره به سخنان آنها برای انتخاب نماینده ای از بین خود جهت ارتباط با دولت گفت: شما اگر کسی را از جمع خودتان به عنوان رابط دولت انتخاب کنید ما می پذیریم. 

روحانی اضافه کرد: البته این وظیفه من بود که خدمت شما و تک تک خانه هایتان بیایم اما جمع کردن این کار در طول این هفته و رسیدن به خدمت خانواده های شهدای دولت با برنامه فشرده امکانپذیر نبود که امروز این دیدار انجام شد. 

در این دیدار خانواده معظم شهیدان نامجو، عباسپور تهرانی فرد، محمدصادق اسلامی گیلانی، علی اکبر سلیمی جهرمی، موسی کلانتری، محمدجواد تندگویان، علی فیاض بخش، فکوری و دادمان حضور داشتند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین