کد خبر: ۲۵۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

ماجرای فعال شدن مسعود زریبافان چیست؟/تلاش دو نبش برای بازگشت احمدی‌نژاد

احمدی نژاد بازی سیاسی اش را با حضور چهره هایی چون زریبافان و کلهر پیش می برد. چهره هایی همچون کلهر در وجه رسانه ای و شخصیت هایی نظیر زریبافان به واسطه روابط خویشاوندی اش با چهره های شاخص نظام، سعی در بازیابی قدرت سیاسی محمود احمدی نژاد دارند. مسعور زریبافان به واسطه روابط خوبش با چهره های شناخته شده و با نفوذ نظام، توان آن را دارد که بازی سیاسی رئیس جمهور محبوبش را برای تجدید قدرت سیاسی و بازگشت به قدرت فراهم سازد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سایت پیام نو نوشت: «برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم نماییم.»

این جمله ای است که از یکی از جلسات دفتر محمود احمدی نژاد در درز کرده است؛ جلسه ای که گروهی از مدیران دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد حضور داشته اند و طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسئولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی نژاد در تهران از دل آن بیرون آمد. چندین ماه کافی بود تا نتیجه جلسه مدیران احمدی نژاد معلوم شود و این طرح رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرد و تشکلی موسوم به «حامیان ولایت» به مدیریت زریبافان با قصد جمع کردن مدیران دوران دولت نهم و دهم برای انسجام بیشتر یاران احمدی نژاد راه اندازی شود.

به گزارش پیام نو حامیان محمود احمدی نژاد این سو و آن سو تشکل هایی راه اندازی می کنند و یاد مرد محبوب مورد علاقه شان را زنده می کنند. اما این مسعور زریبافان است که به واسطه روابط خوبش با چهره های شناخته شده و با نفوذ نظام، توان آن را دارد که بازی سیاسی رئیس جمهور محبوبش را برای تجدید قدرت سیاسی و بازگشت به قدرت فراهم سازد.

 محمود احمدی نژاد آنقدر تجربه ماندن در قسمت های بالایی هرم قدرت را داشته که طعم آن را فراموش نکند و مزایای قدرت را از یاد نبرد. همین بهانه کافی است تا از هر طریقی در فکر بازگشت به تیتر یک رسانه های کشور باشد. هرچند هر صحبت رئیس جمهور سابق به خودی خود جای تیتر نخست را برای او حفظ خواهد کرد اما صفحه نخست رسانه ها به تنهایی لطفی ندارد؛ چه کسی کتمان کند تیتر یک مطبوعات، بدون قدرت سیاسی دلچسب نیست؟ آن هم کسی چون محمود احمدی نژاد که ۸ سالی مزه قدرت و شهرت رسانه ای را با هم چشیده است؛ شخصیتی که بعد از وداع با ساختمان پاستور و تحویل دادن کلید آن به روحانی، در جمع هوادارانش می گفت: « ما هستیم، همه هستیم، تازه کار ما آغاز شده است.»

رئیس جمهور سابق در پی راهی است تا دوباره قدرت سیاسی اش را بازیابی کند. احتمالا این اتفاق میسر نخواهد شد مگر با یاری دوستان سابق؛ از یک سو دوستانی همچون زریبافان و حلقه نزدیکان او که به واسطه روابط خویشاوندی با چهره های سرشناس نظام، امکان پیوندی جدیدتر را به احمدی نژاد می دهد و از سوی دیگر دوستانی چون مهدی کلهر که بازی رسانه ای احمدی نژاد برای تجدید قدرت سیاسی برنامه ریزی می کند. مهدی کلهر همچنین برادر کوچکتر شیخ آقا مرتضی تهرانی و مرحوم آقا مجتبی تهرانی است که همین رابطه خویشاوندی می تواند عامل نزدیکی این حلقه به راس هرم قدرت باشد.

به گزارش پیام نو گروه رسانه ای محمود احمدی نژاد با سرگروهی چهره هایی همچون کلهر و جوانفکر برنامه های کلان رسانه ای را طرح ریزی می کند. رسانه هایی چون «میدان ۷۲»، «آیین نیوز»، «دولت بهار»، و «رییس‌جمهور ما» سایت های خبر تحلیلی هستند که برنامه های احمدی نژادی را نمایندگی می کنند. در کنار اینها «هما» یا « هوادان محمود احمدی نژاد» ارگانی است که زیر نظر عبدالرضا داوری اداره می شود. هیات منتظران بهار هم از دیگر برنامه های اجتماعی حامیان احمدی نژاد است که با حمایت غلامحسین الهام اداره می شود.

یکی از سایت اصولگرا روز گذشته خبری مبنی بر تشکیل جلساتی با حضور مدیران دولت محمود احمدی نژاد را منتشر کرد که مسعود زریبافان برگزار کننده آن بوده است. آنگونه که شنیده شده است تشکل زریبافان با نام «حامیان ولایت» جلسات منظمی برگزار می کند. جلساتی که رئیس جمهور سابق با گروه حامیان، چراغ خاموش و موتور روشن همچنان به پیش می رود و هر از گاه هم جمله تکراری «ما به قدرت باز نمی گردیم» را نیز تکرار می کنند

پیش از این عبدالرضا داروی در گفت و گو با پیام نو در مورد جلسات دفتر ولنجک احمدی نژاد گفته بود این جلسات همواره برگزار می شود و مدیرانی که طی ۸سال گذشته با رئیس جمهور بوده اند، در دفتر ولنجک حضور دارند و در مورد مسائل روز صحبت می کنند. با اینهمه داوری هرگونه فعالیت سیاسی معطوف به قدرت احمدی نژاد را تکذیب کرد و گفت احمدی نژاد هیچ قصدی برای حضور در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده ندارد. شاید هم آنها حرفی به گزاف نمی زنند و دروغ هم نمی گویند و سوداری بازگشت به قدرت در سر ندارند و تنها هدفشان بازگشت به «مردم» است. مشکل اینجاست که برای بازگشت به مردم باید از مسیر بازگشت به قدرت عبور کرد. بدین ترتیب سخت است چنین ادعایی را پذیرفت و قبول کرد رئیس جمهور سابق هیچ علاقه ای به حضور در قدرت و بازگشت به فضای سیاسی ندارد. کماآنکه معنای سیاسی جلسات «ولنجک» در کنار جلسات منظم «حامیان ولایت»، معنای جز تلاش برای بازتولید قدرت از دست رفته سیاسی نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین