کد خبر: ۲۵۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
در جمع نمازگزاران جمعه گرگان:

جنتی: نویسندگان معتقد به نظام باید آزادانه افکار خود را بیان کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش دولت در حوزه فرهنگ ایجاد فضایی است که همه اقشار فرهنگی، اندیشمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران معتقد به نظام اسلامی بتوانند آزادانه به بیان افکار خود پرداخته و آنچه می خواهند بنویسند و منتشر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈعلی جنتیˈ در جمع نمازگزاران جمعه گرگان افزود: شعار دولت، اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط و مبارزه با خشونت است و این شعار توسط ریاست جمهوری در سازمان ملل هم مطرح شد و هیچ کشوری حتی رژیم صهیونیستی نتوانست در برابر آن مخالفت کند.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ تمرکز ما در بحث فرهنگ عمومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است زیرا ملت ما باوجود فرهنگ و تمدن چند هزار ساله مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن در حوزه فرهنگ عمومی با رسوخ به کار و لایه های زندگی ملت همه چیز را هدف گرفته و از طریق ماهواره خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها با ریاست ائمه جمعه، گفت: مهمترین کارکرد، وظیفه و رسالت این شورا گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، جنتی، بحث حجاب و عفاف را از جمله برنامه های مهم فرهنگی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با بالا بردن سطح تفکر جامعه این فرهنگ ایجاد شود که افراد با فکر خود حجاب را بپذیرند.

وی افزود: دولت به کانون های فرهنگی مساجد نیز توجه دارد زیرا مساجد مرکز توسعه فرهنگ اسلامی به شمار می روند بر این اساس بیش از 18 هزار کانون فرهنگی مساجد کشور تحت پوشش و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی گسترش فرهنگ قرآنی را نیز از جمله برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این بود که از حدود 77 میلیون ایرانی حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن باشند که این امر توسط وزارت ارشاد با شتاب در حال انجام است.

جنتی با بیان اینکه امروز مساجد ما محفل تدبر و تفکر در قرآن است، شرایط شروع به کار دولت یازدهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، رکود و فشار اقتصادی، بیکاری گسترده، تورم بالای 40 درصد که در هیچ یک از دوره های گذشته سابقه نداشت کار دولت را سخت کرده است.

وی بیان کرد: این نرخ تورم نه در سال 68 هنگام شروع بکار دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی و نه در سال 76 دولت خاتمی و نه در سال 84 دولت احمدی نژاد وجود داشت و اساسا هیچیک از دولت ها کار خود را با تورم بالا آغاز نکردند و تورم شروع کار آنها زیر 20 درصد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد از درگیری های سیاسی و حرج و مرج در بازار طلا و ارز نیز به عنوان دیگر موانع شروع کار این دولت یاد کرد و ابراز داشت: باوجود مشکلات اقتصادی نقدینگی کشور از 60 هزار به 500 هزار میلیارد تومان رسیده بود و دولت جدید تلاش کرد در درجه اول با مساله گرانی و تورم مبارزه کند که خوشبختانه موفق هم بود.

جنتی افزود: دولت بر اساس برنامه خود تلاش کرد تا پایان سال تورم را به 25 درصد برساند که امروز در 5 ماه اول تورم در حد 22 و نیم درصد است، نرخ ارز و طلا هم تا اندازه ای تثبیت شده و در فضای سیاسی کشور هم آرامش حکم فرماست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: دولت تلاش می کند تا واحدهای تولیدی رونق یابند، سرمایه گذاران جذب کشور شوند و البته در طول این مدت سرمایه گذاران زیادی وارد کشور شده اند.

وی عامل اصلی ورود سرمایه گذران را فضای آرام سیاسی کشور عنوان کرد و گفت: دولت در نظر دارد یارانه هایی که در گذشته به همه اقشار جامعه پرداخت می شد به سمتی جهت یابد تا به جای افراد متمول اقشار ضعیف و آسیب پذیر از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تلاش برای تامین سلامت و کاهش هزینه های بیمارستانی، تامین امنیت غذایی حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و ایجاد فضای امید نسبت به آینده، رونق صادرات و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری از اقدامات دولت طی یک سال گذشته است.

وی راه نجات کشور را تکیه بر تولید داخل و استفاده از نیروهای داخلی عنوان کرد و خطاب به مردم گرگان ادامه داد: ظرفیت های استان گلستان در حوزه های مختلف زیاد است بویژه آنکه وجود علمای خوش نام و دانشگاههای سطح بالا شرایط را برای رشد فرهنگی و اقتصادی استان فراهم کرده است از دیگر سو وجود شخصیت برجسته ای همچون آیت الله نورمفیدی برای پیشرفت فعالیت های فرهنگی منطقه بسیار مفید و اثرگذار است.

جنتی در ادامه سخنانش به بازدید خود از موسسه فرهنگی میرداماد گرگان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه عظیم مجموعه ای با بیش از 90 هزار جلد کتاب را داراست که از نظر فرهنگی به استان کمک زیادی می کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم همانطور که استاندار و مدیران گلستان برنامه ریزی خوبی برای آینده استان داشته اند، در سال های آینده شتاب توسعه استان را شاهد باشیم چراکه فراهم شدن امکان جذب سرمایه گذار در فضای آرام منطقه زمینه را برای رشد همه جانبه پدید آورده است.

وی به وجود قومیت های مختلف در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان با وجود قومیت های مختلف از همدلی و وفاق خوبی برخوردار است که در کمتر در استان دیگر دیده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد ابراز داشت: امروز دولت از وجود همه اقوام بهره می برد و معتقد است همه شهروند درجه یک هستند و باید از تمام امکانات و ظرفیت ها به یک اندازه بهره ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین