کد خبر: ۲۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

رهبران اتحادیه اروپا جانشین اشتون را انتخاب می‌کنند

رهبران اتحادیه اروپا قرار است رییس سیاست‌ خارجی جدیدی را برای پنج سال آینده انتخاب کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رؤسای کشورها و دولت‌های 28 عضو اتحادیه اروپا احتمالاً خانم "فدریکا موگرینی"، وزیر امور خارجه ایتالیا را در نشست امروز (شنبه) بروکسل و به‌ عنوان بخشی از بسته پیشنهادی شامل انتصاب‌ مقام‌های بلندپایه در اتحادیه اروپا به عنوان رییس جدید سیاست خارجی این اتحادیه انتخاب می‌کنند.

تصمیم‌گیری برای انتخاب جانشین کاترین اشتون، رییس کنونی سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا در حالی اتخاذ می‌شود که مرزهای شرقی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درگیر ناآرامی‌های اوکراین و دخالت‌های روسیه در این کشور است.

اشتون که مدت زمامداری‌اش اکتبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد، در مذاکرات اتمی ایران نیز نقش فعالی داشته است.

خانم موگرینی 41 ساله از فوریه 2014 تصدی وزارت امور خارجه ایتالیا را بر عهده داشته و به خاطر تجربه کمش مورد انتقاد قرار دارد.

همچنین قرار است در نشست امروز بروکسل رئیس جدید شورای اروپا تعیین شود تا جای هرمان ون رومپوی را بگیرد. علاوه بر این قرار است در این نشست مساله عراق، غزه و اوکراین نیز بررسی شود.

در همین حال قرار است پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین ساعاتی پیش از آغاز این نشست با خوزه مانوئل باروسو،‌رئیس‌ در حال کناره‌گیری کمیسیون اروپا و هرمان ون رومپوی دیدار کند و احتمالا مساله تشدید واکنش‌ها علیه روسیه را بار دیگر مطرح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد تاسک، نخست‌وزیر لهستان به عنوان نامزد پیشتاز برای جانشین شدن در پست رومپوی محسوب می‌شود و از متحدان بسیار نزدیک آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین