کد خبر: ۲۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
ناصر ایمانی:

هیچ دولتی بعد از انقلاب به اندازه دولت یازدهم با مشکلات روبرو نبود

ناصر ایمانی روزنامه نگار و عضو پیشین شورای سردبیری روزنامه رسالت گفت: اگر تعامل و گذشت بیشتری بین مجلس و دولت صورت می گرفت وزیر علوم استیضاح نمی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: ناصر ایمانی، فعال رسانه ای اصولگرا در گفت‌وگو با «آفتاب» گفت: من وقتی عملکرد دولت را در این مدت ارزیابی می کنم می بینم که دولت در بعضی موارد عملکرد مثبت و قابل تقدیری داشته است؛ اگرچه در مواردی هم با ضعف همراه بود.

وی افزود: یک سال زمان خیلی اندکی برای ارزیابی عملکرد و برنامه های دولت است. چون تا دولت کار خود را شروع کند؛ مدیرانش عوض شوند و این افراد به امور و حوزه کاری خود مسلط شوند عملا نصف این زمان طی می شود. دولت در شروع کار خود با مشکلات بسیار زیادی در اقتصاد و مسائل خارجی دست به گریبان بود. اگر از این دو حوزه ارزیابی منصفانه ای داشته باشیم دولت در این حوزه خیلی موفق بوده و هم نتیجه کاملتر این حوزه نیاز به زمان دارد.

ایمانی تصریح کرد:  من فکر می کنم هیچ دولتی بعد از انقلاب شرایطی مثل شرایط این دولت را نداشته است. واقعا مشکلات این دولت در ابتدای کار از تمام دولت هایی بعد از انقلاب زیاد بوده. اما با این همه دولت در آرام کردن فضای کلی کشور توفیق نسبی داشته است. این دولت در بهبود شاخص اقتصادی و سیاست خارجی و بهداشت و درمان کار قابل تقدیری انجام داده است.

وی افزود : اما در بعضی موارد دولت توفیقات چندانی نداشته است. در مورد کنترل تورم شاید انتظار از این دولت بیشتر بود. اگرچه تورم کاهش پیدا کرده اما انتظار می رود موفقیت بیشتر باشد. اگرچه در حوزه پولی و بانکی و بازار سرمایه دولت خیلی خوب عمل کرده است. الان دولت از بانک مرکزی استقراضی دریافت نکرده است. در حوزه تولید، صنعت و کشاورزی عملکرد دولت خیلی خوب نبود. البته  این حوزه به زمان بیشتری هم نیاز است تا برنامه ها به نتیجه برسد.

عضو پیشین شورای سردبیری روزنامه رسالت درباره تعامل مجلس و دولت تصریح کرد: تعامل بین دولت و مجلس در این مدت خیلی خوب بوده است. البته من فکر نمی کنم که با یک پرونده استیضاح پرونده تعامل بسته شود.

وی گفت: در همه دولت ها در اول استیضاح را داشته ایم. اگرچه به نظر می رسد که در خیلی از موراد هم مجلس با دولت همراهی لازم را داشته است. البته دکتر روحانی هم خیلی خوب برخورد کرد و هنوز هم بر تعامل تاکید دارد.

ایمانی گفت: اگر تعامل بیشتری صورت می گرفت و طرفین مجلس و دولت گذشت بیشتری داشتند شاید اصلا این اتفاق نمی افتاد. مجلس خیلی از طرح های دولت را خیلی سریع می پذیرید. به عنوان مثال لایحه خروج از رکود تورمی دولت در دستور کار مجلس است که همه نظر مثبتی روی ان دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین