کد خبر: ۲۵۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

مرگ 2.5 میلیون نفر بر اثر حوادث شغلی

سازمان جهانی کار از بروز 860 هزار حادثه شغلی در هر روز خبر داد و اعلام کرد: 2.3 میلیون نفر نیز هر ساله به دلیل بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار، می‌میرند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار اعلام کرد: داشتن جهانی بدون حوادث شغلی منجر به مرگ، امکانپذیر است.

طبق اعلام سازمان جهانی کار، سالیانه 2 میلیون و 300 هزارنفر در سراسر جهان به دلیل بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار می میرند. همچنین در هر روز، 860 هزار حادثه در محیط های کاری رخ می دهد.

حوادث ناشی از کار، در محیط های شغلی جدی هستند و از اینرو هنوز باید کارهای بسیار زیادی انجام شود. برخورداری از یک محیط کار ایمن و سالم، از حقوق اساسی بشر است؛ بنابراین پیشگیری های لازم در این زمینه باید صورت پذیرد.

محاسبات نشان می دهند، بازگشت سرمایه در پیشگیری از حوادث به طور متوسط بیش از 2 برابر اصل سرمایه گذاری است و البته دستیابی به این موارد نیازمند تدوین استراتژی های یکپارچه برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار، سلامت و رفاه فردی است.

به گزارش مهر، در برخی کشورها مانند آلمان تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سال گذشته میلادی کمتر از 500 نفر بود و به صورت کلی تعداد حوادث ناشی از کار در 20 سال گذشته به میزان 50 درصد کاهش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین