کد خبر: ۲۵۹۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

امروز، بررسی اتهامات مرتضوی در تأمین اجتماعی

از قاضی تعلیقی تاکنون چهار شکایت در ارتباط با دوران ریاستش بر سازمان تامین‌اجتماعی در دادسرا مطرح شده ‌است. مهم‌ترین آنها شکایتی است که به استناد گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی، به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده ‌است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سعید مرتضوی» امروز صبح ساعت 10 برای پاسخگویی به 9 پرونده اتهامی به دادسرا می‌رود. تمامی پرونده‌های گشوده علیه «مرتضوی» درحالی در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تجمیع شده است که شنیده‌ها حاکی از این است که «جعفری» بازپرس پرونده با اولویت‌بندی، احتمالا امروز تنها به اتهامات سازمان تامین‌اجتماعی رسیدگی می‌کند و باقی پرونده‌ها به روزهای بعد موکول خواهد شد.

به گزارش شرق، از قاضی تعلیقی تاکنون چهار شکایت در ارتباط با دوران ریاستش بر سازمان تامین‌اجتماعی در دادسرا مطرح شده ‌است. مهم‌ترین آنها شکایتی است که به استناد گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی، به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارجاع شده ‌است. شکایت دوم مربوط به سه وکیل دادگستری«مصطفی ترک‌همدانی، پیمان حاج‌محمودعطار و علیرضا دقیقی» است،

سومین شکایت را هم «خلیل بهرامیان» وکیل دادگستری به وکالت از یک‌هزار کارگر تحت پوشش تامین‌اجتماعی مطرح کرده و شکایت چهارم مربوط به کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار است. «پیمان حاج‌محمود عطار» یکی از شاکیان دیروز (یکشنبه) به «ایرنا» گفت: «به‌همراه دونفر دیگر از شکات پرونده (علیرضا دقیقی و مصطفی ترک‌همدانی) برای پیگیری پرونده به شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردیم که بازپرس اعلام کرد طبق وقت قبلی تعیین‌شده، جلسه رسیدگی به پرونده با حضور متهم، امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود. بازپرس تاکید کرد، ما به‌عنوان شاکیان پرونده در جلسه رسیدگی حضور یابیم.»

«عطار» دیروز همچنین به «شرق» گفت: «ما مستندات جدیدی در ارتباط با تخلفات «سعید مرتضوی» به بازپرسی ارایه کرده‌ایم که مربوط به پرداخت‌های غیرقانونی او برای تبلیغات انتخاباتی همسرش در شورای شهر تهران است.»

«عطار» با اشاره به اینکه در گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس هم به این مورد تخلف اشاره ‌و در برخی سایت‌ها هم اسنادش بازنشر شده، گفت: «در زمان وزیر سابق کار یعنی آقای شیخ‌الاسلامی جبهه‌ای تحت‌عنوان جبهه متحد کارگران ایران اسلامی با حضور برخی ازجمله خود وزیر و خانم هما فلاح‌تفتی، همسر سعید مرتضوی تشکیل شد. وزیر طی نامه‌ای به مرتضوی از او خواسته بود که مبلغی به این جبهه کمک کند و مرتضوی هم 45میلیون‌تومان در قالب هزینه‌های غیرشمول در یک مرحله به این جبهه کمک کرده‌ بود و مبالغی دیگر هم در مراحل دیگر.»

خانواده روح‌الامینی، از شکات پرونده «کهریزک» شکایت دیگری با عنوان اتهامی «معاونت در قتل» ضمیمه شکایت قبلی خود کرده‌اند. این عنوان اتهامی پیش‌تر صرفا در پرونده خانواده «کامرانی» مطرح شده و در پرونده شکات دیگر نیامده بود، شکات پرونده پالیزدار هم دو شکایت؛ یکی با عنوان اتهامی مشارکت در بازداشت غیرقانونی و دیگری با عنوان افترا، از سعید مرتضوی طرح کرده‌اند.

«علیرضا دقیقی» از دیگر متهمان پرونده «پالیزدار» هم شکایت دیگری با عنوان اتهامی افشای اسناد محرمانه دولتی پرونده، از «سعید مرتضوی» طرح کرده است. شکایت توامان «فاضل لاریجانی» و «سعید مرتضوی» از هم مربوط به فیلم پخش‌شده در مجلس نیز دیگر شکایتی است که از «سعید مرتضوی» شده‌ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین