کد خبر: ۲۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مدیر انتشارات رازگو مطرح کرد:

در دولت روحانی، ممیزی‌ها از حالت سلیقه‌ای خارج شده است

«فضا رو به بهتر شدن رفته است. از یک سو خرید کتاب بی سابقه بود که هم تعداد و هم از آن مهم تر، تنوع عناوین بیشتر شده است. مثلا از ما دو عنوان کتاب خریدند که تنوع شان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. از سوی دیگر هم ممیزی ها هدف دار تر شده است."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «در یک سال گذشته، ممیزی‌ها هدف دار تر شده و از حالت سلیقه‌ای خارج شده است.» این را «هادی افتخاری» به «آفتاب» گفت. او که مدیر انتشارات رازگو  است درباره فضای حاکم بر عرصه کتاب و نشر در یک سال گذشته اظهار داشت: «فضا رو به بهتر شدن رفته است. از یک سو خرید کتاب بی سابقه بود که هم تعداد و هم از آن مهم تر، تنوع عناوین بیشتر شده است. مثلا از ما دو عنوان کتاب خریدند که تنوع شان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. از سوی دیگر هم ممیزی ها هدف دار تر شده است.»

وی ادامه داد:البته سرعت خوانش کتاب ها تغییر محسوسی پیدا نکرده اما ممیزی بهتر شده است. در هشت سال پیش کتاب هایی که حروفچینی شده بود و بعضا پیش پرداخت مولف هم پرداخت شده بود، اما به راحتی رد می شد اما اکنون دیگر از آن حالت سلیقه ای خبری نیست. 

وی گفت:"در دوره گذشته کتاب هایی هم که مجوز می گرفت دچار سانسور زیادی می شد اما همین که کتاب های رضا براهنی و عباس معروفی مجوز نشر گرفته اند، نشان می دهد که باید دیگر به ارشاد دولت تدبیر و امید اعتماد کرد." 

وی در ادامه درباره اهمیت تبلیغات در خرید کتاب توسط خانواده ها افزود: «تا پیش از آغاز دولت نهم در سال 1384، کاغذ دولتی در اختیار ناران قرار می گرفت. اما آنان که آمدند به بهانه افزایش بُن های کتاب به ویژه دانشجویان، کاغذ دولتی را که داشت محلی برای فساد می شد را قطع کردند. اما تا جایی که می دانم آن کار هم انجام نشد. لازم است بودجه ای برای این کار اختصاص یابد و بن ها در اختیار اقشار بیشتری چون فرهنگیان و معلمان قرار گیرد. از سوی دیگر تبلیغات می تواند در فروش کتاب موثر باشد."

وی گفت:وقتی در صدا و سیما این کار صورت گیرد، خانواده ها بیشتر ترغیب می شوند. مثلا رادیو نمایش یا رادیو فرهنگ و شبکه 4 سیما در برنامه کتاب نامه، این را کار را می کنند که باید بیشتر شود و این اتفاق در مطبوعات هم رخ  داد. اما لازمه اش آن است که تنوع کتاب هایی که معرفی می شوند که رعایت شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین