کد خبر: ۲۶۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

ادامه وضعیت قرمز در بورس تهران

در معاملات آخرین روز تالار شیشه‌ای، وضعیت قرمز دماسنج بازار سرمایه ادامه پیدا کرد و شاخص بورس تهران به روند نزولی خود شدت داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در معاملات آخرین روز هفته روند نزولی بورس ادامه پیدا کرد و قیمت سهام شرکتها همانند روزهای گذشته با افت دست جمعی مواجه شد به طوری که در پایان معاملات 110 واحد دیگر از میزان شاخص بورس کاسته شد.

به این ترتیب با افت روزانه قیمت ها،زیان سهامداران بورس سنگین تر شد و دماسنج بازار سرمایه به کانال 72 هزار و 121 واحد رسید.

اغلب کارشناسان، ابهامات موجود در پرونده هسته ای را مهم ترین دلیل قرار گرفتن بورس در حالت انتظار و رکود می دانند و معتقدند در صورتیکه ابهامات این پروند برطرف شده و تحریم های جهانی کاهش یابد،بورس روزهای خوشی را تجربه خواهد کرد.

با این حال در معاملات امروز سهامداران شاهد افت قیمت اکثر صنایع بورس بودند به طوری که صنایعی همچون محصولات شیمیایی،بانکها،فلزات اساسی،مخابرات و شرکتهای چند رشته ای صنعتی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.همچنین شرکتهای ملی مس،مخابرات،بانک ملت،تاپیکو،بانک پاسارگاد،هلدینگ خلیج فارس،نفت و گاز پارسیان،غدیر و فولاد مبارکه بیشترین نفش منفی را در افت شاخص ایفا کردند.

در بازار امروز حقیقی ها ازصنایعی همچون سرمایه گذاری ها،بانکها،رایانه،محصولات شیمیایی،خودرو و فلزات اساسی خارج شدند و در مقابل در صنعت هتل و رستوران سرمایه گذاری کردند.به این ترتیب به دلیل حاکم شدن فضای رکود در بورس تهران ،سهامداران حقیقی نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند به طوری که 230 هزار و 761 میلیون سهم خرید کرده و در مقابل 269 هزار و 758 میلیون سهم فروختند.

در مجموع در بازار امروز تنها 344 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 326 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین