کد خبر: ۲۶۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

توصیه نوبخت به ورزشکاران: استرس نداشته باشید

وی در پایان بیان کرد: کاروانی که می‌رود صد قافله دل با اوست، هرجا هست خدایا به سلامت دارش.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سخنگوی دولت از رؤسای فدراسیون ها و وزیر ورزش دعوت کرد که برنامه بودجه ششم را نوشته و به معاونت برنامه‌ریزی تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، محمد نوبخت سخنگوی دولت در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار کرد: خرسندم که به نمایندگی از هیات وزیران و به همراه وزیر ورزش و جوانان در مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی حضور دارم. من از دو منظر نسبت به ورزش و ورشکاران باید نکته کوتاهی را بگویم. ابتدا از جایگاه حقوقی و قانونی، مسئولیت برنامه‌ریزی و بودجه کشور بر دوش من است. وظیفه ما این است در راستای اعتلای ورزش و اعطای تسهیلات ورزشکاران بتوانیم به طور شایسته شرایطی را فراهم کنیم. در برخی مذاکرات که با آقایان گودرزی و هاشمی داشتم بارها بودجه را بالا و پایین کردیم و تلاش کردیم از دل آن بودجه‌ مناسبی را برای تجهیز کاروان فراهم کنیم. در واقع کار ما کمتر از زورآزمایی ورزشکاران در میادین بین‌المللی نبود.

وی ادامه داد: بودجه یک برنامه یک ساله از برنامه پنج ساله است. اگر در برنامه پنج ساله جایگاه مناسبی برایش در نظر نگرفته شده باشد یا کم باشد هیچ کاری در مورد بودجه یک ساله نمی‌توان انجام داد. از آنجا که برنامه پنجم در دست اجراست و به پایان می‌رسد در حال حاضر معاونت برنامه‌ریزی در حال تهیه و پیش‌نویس برنامه ششم است که از سال 95 تا 99 ادامه دارد. من از رؤسای فدراسیون‌ها و وزیر ورزش و جوانان دعوت می‌کنم که در جهت بستر سازی و داشتن حرکت مناسب، برنامه ششم ورزش را برای ما بنویسند. اگر قرار است طی پنج تا 10 سال آینده جایگاه رفیع‌تری برای ورزشکارانمان در عرصه‌های ملی و جهانی تعریف کنیم نیاز به این است که برنامه ششم را به ما بدهید آن وقت می‌توانیم هر سال به تناسب هدفی که داریم تسهیلات کافی را عرضه کنیم.

نوبخت همچنین گفت: من به نمایندگی از هیات دولت و رئیس‌جمهور در عرصه ورزش از هر کاری که از دستمان بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم و حتی تا جایی که امکان دارد فرومانده‌های سال‌های گذشته را بر دوش خواهیم گرفت.

وی افزود: از جنبه حقیقی نیز می‌خواهم بگویم که ما و ورزشکاران شاید چهره به چهره صحبتی با هم نداشته‌ایم اما نکته‌ای باید به شما بگویم؛ احساسی که میان ما وجود دارد مانند احساس پدر به فرزند است به طوری که در شب‌ها و روزهایی که در تلویزیون شما را نگاه می‌کنیم بسیار پراسترس هستیم و حتی گاهی اوقات جواب اطرافیان را نمی‌دهیم و در این میان نیز برای موفقیت شما دست به آسمان دراز می‌کنیم. من به عنوان پدر به شما سفارش می‌کنم که اگر ما استرس داریم شما استرس نداشته باشید. اصلاً مهم نیست رنگ مدالی که الان از آن صحبت می‌کنیم حتماً آن رنگ مطلوب ما باشد یا این که حتماً باید مدال گرفت. همین که شما تلاش خود را کنید ما تحسین خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: کاروانی که می‌رود صد قافله دل با اوست، هرجا هست خدایا به سلامت دارش.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین