کد خبر: ۲۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

زنگنه: نوک حمله تحریم‌ها به سمت نفت است/ از تحریم‌ها فاصله گرفته‌ایم

وزیر نفت با اشاره به اینکه نوک حمله تحریم ها به سمت صنعت نفت است، گفت: کشورهای غربی و آمریکا خواسته اند با تحریم صنعت نفت کشور را دچار مشکل کنند اما همچنان به سمت هدف ها پپیش می رویم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شانا، بیژن زنگنه صبح روز جاری (پنجشنبه) در ششمین جشنواره روابط عمومی های صنعت نفت تصریح کرد: صنعت نفت تا حدودی توانسته است از شرایط تحریم فاصله بگیرد و روز به روز در جهت اهداف این صنعت کارهایش را پیش ببرد.

وزیر نفت با یادآوری اینکه به نخستین وعده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری اداره نفت به نفتی ها عمل کرده ام، افزود: هم اکنون تنش و بی ثباتی از صنعت نفت رخت بربسته و مدیران و کارکنان نفت در محیط با تدبیر و امیدوارانه به جلو حرکت می کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را راهبرد اساسی برای کشور و مجموعه صنعت نفت دانست و گفت: وزارت نفت پیگیر راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن است.

زنگنه افزود: خروج غیر تورمی از رکود نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه نفت نقش پیشران و محرک دارد. 

** اتمام گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور تا سه سال آینده

وی ادامه داد: وزارت نفت علاوه بر طرحهای مهمی از جمله توسعه پارس جنوبی، توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها را تا سه سال آینده در دستور کار قرار داده است.

وزیر نفت افزود: با گازرسانی به شهرها و روستاها، اشتغالزایی ایجاد و در خروج از رکود به دولت کمک می شود.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به این شهرها و روستاها ٩ هزار میلیارد تومان کار در کشور ایجاد می شود، تاکید کرد: اعتبارهایی که در این حوزه هزینه می شود با صرفه جویی در مصرف فرآورده قابل برگشت است.

به گفته وزیر نفت، سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بسته خروج از رکود از مهمترین برنامه های دولت یازدهم است و با تحقق آنها بیکاری که از مهمترین مطالبات مردم است کاهش می یابد.

وزیر نفت با بیان اینکه باید تلاش کنیم که روحیه آسیب دیده کارکنان صنعت نفت را بازسازی کنیم، گفت: باید فضای تدبیر را در صنعت نفت حاکم کنیم و از شان و منزلت کارکنان صنعت نفت دفاع کنیم.

** ٣٠ متقاضی در طرح سیراف صاحب صلاحیت شدند

وزیر نفت در این همایش درباره طرح فراگیر پالایشی سیراف گفت: برندگان این پروژه که فراخوان عمومی آن از سه ماه پیش آغاز شد، این ماه مشخص می شود.

زنگنه با بیان اینکه از بین حدود ٦٠ شرکت کننده ٣٠ متقاضی صاحب صلاحیت شناخته شده اند، افزود: این تعداد در حال بررسی نهایی هستند و تا پایان این ماه هشت متقاضی بعنوان سرمایه گذار این طرح معرفی خواهند شد.

** از رانت متنفرم

بیژن زنگنه با بیان اینکه از رانت و رانت دهی به شدت متنفرم، اعلام کرد: درست نیست افراد به چیزی که حقشان نیست از طریق نفت دست پیدا کنند.

وی در همین رابطه به فراخوان طرح فراگیر سیراف اشاره کرد و گفت: همه باید بتوانند در طرحها شرکت کنند و براساس صلاحیت انتخاب شوند.

وی همچنین بر رعایت انضباط و نظم تاکید کرد و گفت: انضباط مالی و اداری در سازمانها بسیار اهمیت دارد.

زنگنه با بیان اینکه به بهانه وجود شرایط سخت نمی توان مقررات را نادیده گرفت و آن را دور زد، گفت: دور زدن مقررات زمینه را برای فساد مهیا و راه را برای مفسدان باز می کند.

وی ادامه داد: برداشتن مقررات همانند برداشتن ستونهای یک بناست که باعث می شود تمام ساختمان بر سر ساکنان آن آوار شود.

** شفاف سازی و اطلاع رسانی صحیح از مهمترین وظایف روابط عمومی ها 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف روابط عمومی های یک سازمان اشاره و تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق، بدون اغراق و بزرگ نمایی از مهمترین وظایف یک روابط عمومی موفق است.

زنگنه گفت: آن چنان راست بگویید که بتوانید از گفته های خود دفاع کنید زیرا شفاف سازی نیز به همین میزان اهمیت دارد.

وزیر نفت افزود: دستگاهی که پنهانکاری داشته باشد احتمال فساد در آن زیاد است.

گفتنی است، در ششمین جشنواره روابط عمومی های صنعت نفت که در باشگاه شماره یک صنعت نفت برگزار شد، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، به تشریح سیاستهای دولت در زمینه اطلاع پرداخت.

براساس این گزارش، معرفی و قدردانی از روابط عمومی های فعال، خلاق و موفق، فراهم کردن فضای مناسب برای تبادل تجارب روابط عمومی های صنعت نفت، بررسی مشکلات و نارسایی های موجود در روابط عمومی های صنعت نفت، افزایش اثربخشی فعالیتها و برنامه های روابط عمومی های صنعت نفت، شناسایی و معرفی الگوهای بر تر فعالیت در روابط عمومی های صنعت نفت، ایجاد محیط علمی و آموزشی برای بازآموزی مدیران و کار شناسان روابط عمومی های صنعت نفت و تلاش در راستای فرهنگ سازی و بستر سازی انجام فعالیتهای تخصصی در روابط عمومی های صنعت نفت، «اهداف» تدوین شده این جشنواره است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین