کد خبر: ۲۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه باید بیش ازهمه به قانون التزام داشته باشد

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید از همه بیشتر به قانون التزام داشته باشد، با قدرت قضایی خود متخلفان را به تمکین ازقانون وادار کند و به همین منظور این قوه باید مقتدر، کارآمد و صریح العمل باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین ˈغلامحسین محسنی اژه ایˈ روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری خراسان رضوی در مشهد افزود: توجه قضات، مسوولان و دست اندرکاران دستگاه قضایی به قوانین در انجام وظایف محوله و رسیدگی به پرونده های قضایی موجب اقتدار و کارآمدی این بخش می شود.

وی تاکید کرد: مردم در صورتی به نظام قضایی اعتماد می کنند و قضاوت و دست اندرکاران این بخش را بحق می دانند که آنان در چارچون قانون به وظایف خود عمل کنند.

اژه ای ادامه داد: پایبندی دستگاه قضا به موازین قانونی و حرکت بر مبنای قانون در ادامه وظایف محوله موجب می شود قوه قضاییه برای پیاده شدن و گسترش عدالت به عنوان یکی از وظایف مهم خود بیش از پیش موفق شود.

معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: نباید در دفاع از ارزش ها واهمه و رودربایستی داشته و ملاحظه کار باشیم و نگرانی از این داشته باشیم که مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر از ما خوششان بیاید یا از آن خرسند نشوند.

وی گفت: نباید تبلیغات دشمنان ما را تحت تاثیر قرار دهد و عزم ما را در دفاع از هنجارها سست کند. 

معاون اول قوه قضاییه افزود: برخی از ناهنجاری ها و مفاسد اجتماعی موجود در جامعه زیبننده نظام جمهوری اسلامی که با اقتدار بسیار در سطح بین المللی دست یافته، نیست.

وی ادامه داد: ما که توانستیم در سطح بین المللی شاخ آمریکا را بشکنیم در داخل کشور نیز باید با قاطعیت با هنجارشکنان مقابله کنیم و شرط نخست موفقیت در این عرصه موضع واحد و جدی همه مسوولان و بخش های مختلف و دستگاههای اجرایی برای مقابله با منکرات است.

محسنی اژه ای گفت: اگر مساله ای را همه قبول کردیم که منکر است باید یکصدا و با عزم جدی با آن برخورد شود ولی اگر در زیرمجموعه یک قوه و دستگاه اجرایی در مورد منکرات و مفاسد اجتماعی یک صدا و در قوه و اداره و سازمان دیگر صدایی دیگر بلند شود بطور یقین در این عرصه موفق نخواهیم شد.

معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: استکبار جهانی و دشمنان بعد از انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ ترفندی برای ضربه زدن به این نظام و دستاوردهای آن دریغ نکرده اند ولی امروز نظام ما با تاسی به ارزش های اسلامی بر همه توطئه ها پیروز شده و در معادلات منطقه ای و جهانی تاثیرگذار است و حتی قدرت های جهان به این امر اذعان دارند که هیچ مساله ای بدون حضور ایران در سطح بین المللی قابل حل نیست.

محسنی اژه ای افزود: آمریکا و قدرت های استکباری که خود گروههای تروریستی را ایجاد کرده اند و آموزش داده اند و امروز همین گروهها علیه آنها صف آرایی کرده اند، به این مساله معترف شدند که تنها ایران می تواند با آنها برخورد اساسی کند و گروههای تروریستی را سرجایشان بنشاند.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این استان باوجود برخورداری از ظرفیت های بسیار در عرصه های گوناگون مشکلات انتظامی و امنیتی کم نبوده و نیست ولی با خدمت شایسته دستگاه قضایی احساس امنیت در مردم افزایش یافت.

ˈعلیرضا رشیدیانˈ اطاله دادرسی ها را از مشکلات مهم نظام قضایی دانست و ابراز امید واری کرد با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران قضایی به جز طلاق که این استان آمار بالایی را در آن به خود اختصاص داده، در سایر بخش ها شاهد تسریع در رسیدگی به پرونده ها باشیم.

وی افزود: برخورد قاطع قوه قضاییه با اخلالگران امنیتی موجب ایجاد و افزایش احساس امنیت برای تولیدکنندگان در استان شده است.

در این مراسم حجت الاسلام ˈعلی مظفریˈ به عنوان رییس کل دادگستری خراسان رضوی معرفی و از زحمات 9 ساله حجت الاسلام ˈسیدحسن شریعتیˈ در این سمت تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شریعتی در سمت جدید به عنوان مستشار شعبه 28 دیوان عالی کشور معرفی شد؛ حجت الاسلام مظفری نیز پیش از این رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین