کد خبر: ۲۶۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

آمریکا در پی تشکیل ائتلاف جهانی برای نابودی داعش

سامانه خبری آمریکایی «د بلیز» روز پنجشنبه در گزارشی از واشنگتن، به نقل از «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از تلاش واشنگتن برای تشکیل یک «ائتلاف بین المللی» برای نابودی گروه تروریستی «داعش» خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ براساس این گزارش، ساکی دیروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که «جان کری» با پیروی از سیاست «جیمز بیکر» در جنگ اول خلیج فارس در تشکیل ائتلافی برای انجام عملیات «توفان صحرا» علیه «صدام حسین»، می کوشد تا با تشکیل ائتلافی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای عرب منطقه، طرح خود را برای نابودی داعش به اجرا بگذارد. 

به گفته ساکی، کری در دیدار با بیکر در واشنگتن ضمن ستودن طرح توفان صحرا،، آن را یک «محک استاندارد طلایی» خواند و این عملیات را یک الگوی پیشرفته برای دیپلماسی خود توصیف کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: به رغم تلاش های کری، آمریکا هنوز قصد ندارد بطور یک جانبه از توان نظامی برای نابودی داعش بهره ببرد، بلکه هسته مرکزی تلاش های آمریکا بر استفاده از منابع و توانایی های مجموعه ای از کشورها است تا با هماهنگی هم بتوان بر تروریسم داعش در عراق و سوریه غلبه کرد.

به گفته وی، کری و دیگر مقامات آمریکایی، تلاش هایی را برای نزدیکی با مقامات بسیاری از کشورها از جمله با وزیران خارجه استرالیا، امارات، اردن، قطر، ایتالیا و عربستان سعودی آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، برخی از تحلیل گران و رسانه های جهان می گویند: پس از آن که گروه تروریستی داعش ویدئوی سربریدن دومین خبرنگار آمریکایی را منتشر کرد، واشنگتن تلاش های خود برای مقابله با این گروه را در دستور کار قرار داد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین