کد خبر: ۲۶۰۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
معاون قرآن وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تدوین سند جامع "اقامه نماز در مدارس" / احیاء 600 دار القرآن در کشور

معاون قرآن اداره ‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اهمیت تبیین جایگاه اقامه نماز جماعت در مدارس، سند جامع اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد رضا مسیب زاده روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دوره آموزشی ائمه جماعات خواهر مدارس کشور در قم با اشاره به برنامه‌های وزارت پیرامون تبیین جایگاه اقامه نماز جماعت در مدارس، گفت: امید است در این دوره آموزشی بتوان برخی از نکات مهم در جذب دانش آموزان به نماز جماعت و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این حرکت عبادی موفق باشیم.

وی افزود: به همت مسئولان ستاد اقامه نماز کشور دوره اول آموزش ائمه جماعات برگزار شد و دستاوردهای خوبی را به همراه داشت که با توجه به اهمیت ارائه آموزش‌های لازم به خواهران روحانی و ائمه جماعات مدارس دخترانه این دوره آموزشی در سال جاری نیز ادامه یافت.

وی درباره نقش تربیتی حضور ائمه جماعات در مدارس عنوان کرد: اقامه نماز جماعت ظرفیت فرهنگی مهمی در کشور به شمار می رود و نقش تربیتی مهمی برای فرزندانمان دارد، چرا که دانش آموزان علاوه بر اقامه نماز، از رفتار و منش ائمه جماعات نیز الگو می گیرند.

مسیب زاده افزود: ائمه جماعات نیز با شناخت کامل فضای آموزش و پرورش به عنوان یک الگوی زمینی و دست یافتنی برای دانش آموزان به شمار خواهند رفت، چرا که پیامبران و انبیای الهی نیز از میان انسانهای روی زمین انتخاب شد تا بشر نیز او را الگوی زمینی خود بداند.

معاون قرآن اداره ‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، درخصوص برنامه‌های اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های مدونی در جهت حضور ائمه جماعات در مدارس کشور طراحی شده است به خصوص در مدارس دختران از ائمه جماعات روحانی خواهر دعوت به عمل آمده تا در ساعات نماز جماعت فرصتی برای انتقال مفاهیم دینی و احکام برای نوجوانان فراهم آورند.

مسیب زاده، آموزش احکام نماز، تبیین جایگاه مرجعیت و تقلید، جشن تکلیف، تجهیز نماز خانه‌های مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جذب دانش آموزان به صفوف نماز جماعت را از جمله برنامه‌های طراحی شده در جهت تشویق دانش آموزان و ارائه آموزش‌های لازم به آنها ذکر کرد.

وی از تدوین سند جامع اقامه نماز در وزارت خانه خبر داد و گفت: فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس با این سند شکل قانونمند می گیرد و در مدارس کشور باید 30 دقیقه در هنگام نماز، نماز جماعت برگزار شود و این امر کاملا الزامی است.

مسیب زاده عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش در اجلاس چند روز پیش در خصوص برگزاری نماز جماعت در مدارس بر این نکته تاکید کردند که مدیران مدارس نیز باید در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند تا دانش آموزان برای اقامه نماز تشویق و ترغیب شوند.

وی درباره دیگر برنامه های اداره کل در رابطه با اقامه نماز جماعت در مدارس خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش احکام، مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر و توجه به دو رکن مهم عترت و قرآن نیز در برنامه های وزارت در نظر گرفته شده است.

معاون قرآن اداره ‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش عترت فعالیت هایی همچون امام شناسی و آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) در نظر گرفته شده است و در قرآن نیز علاوه بر حفظ ترتیبی قرآن کریم، حفظ موضوعی مورد توجه است که به تناسب مقاطع تحصیلی آیاتی از قرآن کریم انتخاب می شود.

مسیب زاده ادامه داد: در این طرح در هر مقطع تحصیلی 40 آیه ویژه دانش آموزان و روحیه نوجوانان انتخاب شده است تا با حفظ آن بیش از گذشته با مفاهیم قرآن کریم نیز آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از احیاء 600 دارالقرآن نیز در کشور طی سال جاری خبرداد و گفت: برگزاری 3 همایش قرآنی مؤید برنامه‌های قرآنی در کشور است.

مسیب زاده در پایان گفت: در حال حاضر 20 هزار روحانی مستقر در مدارس داریم و 35 هزار فرهنگی غیر از روحانی در اقامه نماز کشور حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین