کد خبر: ۲۶۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵

دخالت حماس در ربایش ۳ اسرائیلی رد شد

سرویس اطلاعاتی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» پس از آنکه جنگی ۵۰ روزه و هزاران شهید و زخمی بر غزه تحمیل شد، اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد حماس نقشی در ربوده شدن سه شهرک‌نشین در ماه ژوئن نداشته است؛ اتفاقی که بهانه آغاز جنگ بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» نوشت: سرویس اطلاعاتی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» امروز پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده، جنبش حماس در عملیات ربایش و قتل سه شهرک‌نشین اسرائیلی که در پی آن جنگ علیه غزه آغاز شده است، نقش نداشت. 
 
در ادامه این گزارش ادامه آمده است که هدف از اجرای این ربوده شدن سه شهرک نشین نبوده است بلکه هدف ربودن یک اسرائیلی بود اما ربایندگان به محض ربودن سه شهرک نشین آنها را به قتل رساندند. شاباک در ادامه این گزارش خود که به استناد اعترافات «حسام علی القواسمی» مسئول ادعایی این عملیات تنظیم کرده است، اعلام کرد که « القواسمی ۴۰ ساله دو ماه گذشته از خلیل با برادرش محمد که در غزه ساکن بود، تماس تلفنی برقرار کرد تا برای اجرای عملیات ربایش حدود ۶۱ هزار دلار آمریکا دریافت کند اما وی توجیه نبود که هدف ربایش است نه کشتن». 
 
در تحقیقات اطلاعاتی شاباک آمده است که عملیاتی که «حسام القواسمی» برای اجرای آن در الخلیل برنامه ریزی کرده بود به دستور حماس نبوده است. پیش از این «سامی ابوزهری»، سخنگوی حماس در غزه تاکید کرده بود که رژیم اشغالگر داستان ربوده شدن سه جوان اسرائیلی و متهم کردن حماس به دست داشتن در آن را وسیله‌ای برای توجیه جنگ علیه ملت فلسطین و مقاومت اسلامی و جنبش حماس به کار بگیرد. 
 
سخنگوی حماس در غزه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره شهرک نشینان مفقود شده اسرائیلی و اتهام وارد شده به فلسطینی ها گفت:داستان ربوده شدن و به دنبال آن کشته شدن این سه شهرک نشین اسرائیلی ساخته شده و بر اساس گفته های اسرائیلی ها است. 
 
جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه در پی ربوده شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست و کشف اجساد آنها در کرانه باختری آغاز شده است و در این جنگ ۲۱۴۹ نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین