کد خبر: ۲۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

برگزاری نشست‌ فوق‌العاده در خانه هنرمندان

نشست فوق‌العاده شورای تحول و ارتقای علوم انسانی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی پنجشنبه سیزدهم شهریور به میزبانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست به ریاست غلامعلي حدادعادل و با حضور اعضای این شورا از جمله حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمديان رئيس ‌نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمين حميد پارسانيا رئيس كميسيون‌ حوزوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حجت ‌الاسلام و المسلمين نبويان نماينده مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره)، نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و چندی دیگر از اعضای این شورا در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران تشکیل شد.

در این نشست برخی از سر فصل‌های مربوط به رشته‌های گروه آموزشی معماری - شهرسازی و زبان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مطرح و پس از بحث و بررسی اعضای این شورا به تصویب رسید.

تحول و ارتقاي علوم انساني و اسلامي شدن دانشگاه‌ها، موضوعي است كه حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و بسياري از صاحب نظران و انديشمندان مورد توجه قرار داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب علاوه بر تاكيدي كه در سخنراني‌ها بر اين موضوع داشته‌اند، يكي از سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه را به «تحول و ارتقاي علوم انساني» اختصاص داده‌اند. در پی این تاکیدات هم شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اهتمام و تسریع بیشتر در امور، شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را به عنوان یک شورای تخصصی و مرجعی برای تحول و سیاست گذاری و نظارت در حوزه علوم انسانی تعیین و آیین نامه تشکیل شورای مذکور را در مهرماه 1388 به تصویب رساند و پس از امضای رئیس جمهور به اجرا درآورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین