کد خبر: ۲۶۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

سیداحمدخاتمی: ایجاد آرامش، گام ستودنی دولت یازدهم است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ایجاد آرامش روحی و روانی از سوی دولت،‌ کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز،‌ موضع خوب در برابر صهیونیسم و آمریکا همچنین طرح سلامت را از گام های خوب، ارزشمند و ستودنی دولت یازدهم دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن هفته حج اظهار کرد: حجاج بیت الحرام بدانند که معمولا در عمر یک بار توفیق به حج رفتن پیدا می‌شود بنابراین به مناسک حج‌شان بها دهند ضمن اینکه سعی کنند از این فرصت طلایی بهترین استفاده را داشته باشند.

وی افزود: من نمی گویم که حجاج سوغات نخرند اما حیف است فرصت ملکوتی که یک بار نصیب می‌شود در بازارها بگذرد به خصوص اینکه خانم‌ها بخواهند در بازارها با فروشندگان حرف بزنند و چانه بزنند خوب نیست و این وهن شیعه است.

اینکه خانم‌ها در موسم حج در بازار با فروشندگان چانه بزنند، وهن شیعه است

خاتمی خاطر نشان کرد :‌عزیزانی که از ایران برای انجام مراسم حج می روند نماینده یک ملت با بصیرت هستند بنابراین زینت ایران اسلامی و تشییع باشند و در شرایطی که دشمنان بر طبل تفرقه می‌کوبند، فتاوای مراجع به خصوص در جهت حاضر شدن به موقع بر سر نماز را بشنوند.

خاتمی در بخش دیگر از سخنان خود به هفته دولت، اشاره کرد و با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت اظهار کرد: ایشان سخنرانی بسیار جامعی در این دیدار داشتند که من اسمش را منشور دولتمردان دولت یازدهم می گذارم. ایشان منصفانه تحلیل و خدمات دولت محترم را بازگو کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ایجاد آرامش روحی و روانی از سوی دولت،‌کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز،‌موضع خوب در برابر صهیونیسم و آمریکا همچنین طرح سلامت را از جمله موارد مدنظر مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: همه اینها گام های خوب، ارزشمند و ستودنی بوده است.

خاتمی همچنین به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار نیز بر حمایت از قوای سه‌گانه تصریح فرمودند و دلیلش هم روشن است به هر ترتیب اداره یک کشور 75 میلیونی کار آسانی نیست و باید کمک شود تا آنها خدمت کنند.

وی ضرورت وجود سعه‌صدر در برابر انتقادات در بین دولتمردان که در فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده بود را حائز اهمیت دانست و گفت: البته ایشان به منتقدان گفتند که سخنان‌تان منصفانه باشد و لحن‌تان،‌لحن نیش زدن و خراب کردن نباشد.

راه برای توبه فتنه‌گران باز است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است، افزود: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آقایان وزرا همانگونه که در جلسه رای اعتماد به فاصله‌گیری از این‌ها تأکید کردند همچنان به آن پایبند باشند. حال با این مسئله حجت کاملا تمام است و راز تأکید آقا این است که مسئله فتنه یک دعوای شخصی نبود بلکه چالش با اصل نظام اسلامی بوده است اگرچه راه برای توبه باز است اما تا وقتی که لجاجت و اصرار می‌کنند خط همین است که پست‌های کلیدی نظام در هیچ کجا نباید جای فتنه و فتنه‌گران باشد.

خاتمی همچنین برگزاری اجلاس شانزدهم خبرگان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این اجلاس آکنده از دغدغه های فرهنگی بود، اظهار کرد: نگرانی‌هایی که وجود داشت، از نوعی نیست که قابل حل نباشد.

وی افزود: کار فرهنگی فقط وظیفه دولت نیست همه مسئول‌اند. اما درباره آن مقدار که مربوط به دولت می‌شود تقاضای ما این است که فضای پاک اینترنتی را در اختیار مردم عزیز و جوانانمان بگذاریم. ما اصلاً‌ با فضای مجازی مخالف نیستیم و چنین مخالفتی معقول نیست اما این هم معقول نیست که در جایی که ساختارهای نظارتی هنوز کامل نشده است بیاییم فضای اینترنتی را آزادِ آزاد در اختیار همه بگذاریم. حتی در آمریکا هرگز اجازه نمی دهند که یک ارزشی ما در فضای اینترنتی‌شان ورود پیدا کند.

اگر دستگاه‌های نظارتی درست شد،‌سی دی که هیچ، ده‌جی در اختیار مردم قرار دهید
خاتمی افزود: چطور آنها در باطن شان اگر فضا را می بندند چنین رویکردی مخالفت با دموکراسی و آزادی محسوب نمی شود اما وقتی ما می گوییم گفته می‌شود که ساختارهای نظارتی درست نشده. اخلاق و دین جوانان ما در خطر قرار ندهید. اگر به فضل خدا دستگاه های نظارتی درست شد،‌سی دی که هیچ ده جی در اختیار مردم قرار دهید.

وی بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که مسئولین نظام اسلامی راه را برای بیگانگان در جهت وارد آوردن خلل و ارزشهای ما باز نگذارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری ازسخنان خود برخی موضوعات در حوزه سیاست خارجی را با اهمیت خواند و در این راستا با اشاره به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: شنیدید که آمریکاها کاملا در این عرصه عهدشکنی کردند. آمریکا کاملا غیرقابل اعتماد است و خوب بداند که در این مذاکرات با چندنفر دیپلمات که به نمایندگی ایران سخن می گوید طرف نیستند بلکه با یک ملت شجاع مواجه است که اگر بخواهند عهدشکنی کنند وبه این عهدشکنی ادامه دهند تو دهنی محکمی خواهند زد.

آمریکا بداند که در مذاکرات فقط با چند دیپلمات ایرانی طرف نیست، با ملت شجاع ایران طرف است
خاتمی همچنین اتفاقات رخ داده در عراق را مد نظر قرار داد و ضمن تقدیر و تشکر از آمرلی عراق به خاطر مقاومت دربرابر داعش که 80 روز این شهر را محاصره کرده بود، همچنین تشکر و تقدیر از ارتش و نیروهای مردمی عراق به خاطر شکستن این محاصره گفت: شکستن این محاصره به مثابه فتح المبین جنگ ماست و من به مردم عراق می گویم که تا از بین رفتن آخرین نفر از داعشی ها این وحشی ها را دنبال کنید و آنها را از بین ببرید.

وی در ادامه اظهار کرد: ما بسیار خوشحالیم که نهادهای حکومتی عراق بر اساس قانون اساسی در حال شکل‌گیری است و آرزوی عراق امن ،‌آباد و سربلند را داریم و باید بگوییم که راز وحدت مردم و گروه های عراق همراهی و اطاعت از مرجعیت عراق است.

دولت یمن قدر تظاهرات مسالمت‌آمیز را بداند با برخورد خشن با مردم به صحنه آمده، آتشی روشن می‌کنید که دودش به چشم خودتان می رود
خاتمی با مورد توجه قرار دادن تظاهرات یمن نیز گفت: من به دولت یمن از این تریبون می گویم که قدر تظاهرات مسالمت آمیز را بدانید با برخورد خشن با این مردم به صحنه آمده آتشی روشن می کنید که دودش به چشم خودتان می رود.در این راستا جای تعجب است که سازمان ملل حتی بیانیه در رابطه با غزه صادر نکرد و دبیرکل آن نیز حنجره نتانیاهو شده ولی برای تظاهرات یمن بیانیه صادر کرد.

وی گفت: سازمان ملل سازمان حقیری از سازمان آمریکا است که به جای اینکه از مردم حمایت کند،حمایت از ستم‌گرانی دارند که در حق ملت ستم می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه داعش و تحرکات آنان را در ضمن سخنرانی خود مدنظر قرار داد و اظهار کرد: به تعبیر خود کلینتون داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌هاست. آمریکا داعش را ساخته و هر از چندگاهی برای رد گم کردن می گوید داعش را زدیم. ما که می فهمیم اینها بازی است. حال به برخی کشورهای منطقه، برخی دولتهای همسایه و برخی دولت هایی که اینها را تغذیه می‌کنند خواهیم گفت که آتشی که شما روشن کردید به چشم خودتان می رود و دیری نخواهد پایید که دیگر فریادتان اثری نخواهد داشت.

خاتمی خطاب به این دولت ها اظهار کرد: شما این چاه را برای امت اسلام درست کردید و یک گروه کافر به معنای واقعی در این 50 روز جنایت اسرائیل به غزه یک کلمه خطاب به صهیونیست ها چیزی نگفتند و حتی به صراحت اعلام کردند که ما یک مأموریت دیگر داریم ما که می دانیم مأموریت شما مسلمان کشی و تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است.

خاتمی گفت: داعش به دست بسیجی ها و دولتمردان عراق و بسیجی های جهان اسلام از بین خواهد رفت و محو خواهد شد.

وی همچنین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه را گرامی داشت و اظهار کرد: حوزه های علمیه سرمایه این ملت هستند سرمایه ملت دین مردم است و حوزه های علمیه پاسداری از دین را برعهده دارند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران هفته پدافند را گرامی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین