کد خبر: ۲۶۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

امیدواری ظریف به حل مشکلات افغانستان

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم این کشور تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم این کشور تشکیل شود.

به گزارش فارس، «عبدالرحیم نیک‌پور» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان امروز -شنبه- در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روانامه خود را تسلیم وی کرد.

ظریف در این دیدار زبان، تاریخ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل و نقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم خواند.

وزیر امور خارجه همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه همچون پروژه چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط گرایی در منطقه ایفا خواهد کرد.

ظریف ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.

نیک‌پور سرکنسول افغانستان در زاهدان ضمن تشکر از وزیر خارجه گفت که تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری به کار خواهد بست.

نصیر احمد نور سفیر افغانستان که در این دیدار حضور  داشت، از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و تشکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین