کد خبر: ۲۶۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

غرق شدن 19 نفر در مازندران طی دو هفته

وی تصریح کرد: شهرستان‌های محمودآباد با 13 و نوشهر با 11 مورد فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر بدون آمار غرقی کمترین فوتی را به خود اختصاص داده بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: با گذشت 14 روز از شهریورماه امسال 19 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سواحل دریای مازندران جان باختند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: با گذشت 14 روز از شهریورماه امسال 19 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سواحل دریای مازندران جان باختند.

وی در بیان علل غرق‌ شدن در مازندران بیان داشت: شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

عباسی افزود: از اول خرداد سال‌جاری تا تاریخ 14 شهریور تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در مازندران 80 نفر شامل 77 نفر مرد و مابقی زن بودند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های محمودآباد با 13 و نوشهر با 11 مورد فوتی بیشترین و شهرستان بهشهر بدون آمار غرقی کمترین فوتی را به خود اختصاص داده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه 84 درصد از غرق‌شدگان از سنین 11 تا 40 سال هستند، خاطرنشان کرد: از آنجایی‌ که بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین