کد خبر: ۲۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

وزیر نفت: روزانه 130 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می کنیم

وزیر نفت گفت: روزانه 130 میلیارد تومان از وزارت نفت به خزانه دولت در راستای هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دقایقی پیش بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه رئیس جمهور به مسئولین این شهرستان اظهار کرد در دولت یازدهم کاری که قادر به انجام نباشیم وعده انحام آن را نمی‌دهیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه سرخس دارای یک موقعیت استثنایی در این استان است گفت: این شهرستان دارای انرژی، واردات انرژی، راه‌های دسترسی به مناطق مختلف‌ از جمله کشورهای همسایه، دسترسی به بازار بزرگ مصرف مشهدی‌،زیرساخت‌های حقوقی، وزن جمعت اصلی شهری و ... است.

او گفت: در راستای خروج از رکود که بیکاری معلول آن است کشور تمام همت خود را در این زمینه با کاهش شر دشمنان مانند رفع شرایط تحریم می‌کند.تا این مشکل رفع شود.

زنگنه در ادامه این جلسه با اشاره به تامین گازرسانی به روستاهای سرخس گفت: مهمترین اقدامی که چهره این منطقه را تغییر داده و ایجاد 40 تا 50 هزار اشتغال می‌کند پیگیری کارخانه پتروشیمی این منطقه است که نیازمند 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

وزیر نفت گفت: دولت به آینده سرخس خوش بین است زیرا این شهرستان تنها نقطه تولید گاز در شمال کشور است. و میدان‌های مشترک و غیر مشترک در آن بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش فارس، او گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات پتانسیل‌ها، ظرفیت‌های و اتکا به توانمندی‌های خود در توسعه کشور گام برداریم چرا که اکنون گاز تولید می‌کنیم اما آن را با قمیت ارزان ارائه می‌کنیم و این در حالی است که وزارت نفت روزانه 130 میلیارد تومان معادل سالانه 47 تا 48 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها به خزانه دولت واریز می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین