کد خبر: ۲۶۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

حبس خانگی، شیوع ابولا را متوقف نمی‌کند

سازمان پزشکان بدون مرز‌ اعلام کرد: پیشنهاد حبس خانگی که در سیرالئون مطرح شده به کنترل شیوع ابولا کمک نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، طبق اعلام این سازمان،‌ حبس خانگی نه تنها از شیوع ابولا پیشگیری نمی‌کند بلکه باعث می‌شود بیماری بیشتر گسترش پیدا کند چرا که مبتلایان به آن مخفی نگه داشته می‌شوند.

دولت سیرالئون قصد دارد به مردم این کشور دستور دهد که از تاریخ نوزدهم سپتامبر به مدت سه روز محدوده اطراف خانه‌های خود را ترک نکنند تا از بروز آلودگی‌های جدید جلوگیری شود و به نیروهای امداد کمک کند تا مبتلایان به این بیماری را شناسایی نمایند.

کارشناسان این سازمان می‌گویند: تجربه ما نشان می‌دهد حبس خانگی و قرنطینه کردن به کنترل ویروس ابولا کمک نمی‌کند و موجب می‌شود اعتماد میان مردم و نیروهای درمانی از بین برود. همچنین این کار باعث می‌شود افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند از دید نیروهای درمانی دور بمانند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شیوع ابولا اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی (2014) در گینه شناسایی و سپس در کشور‌های دیگر از جمله لیبریا و سیرالئون گسترش یافت. همچنین مواردی از ابتلا و تلفات نیز در نیجریه و سنگال هم مشاهده شده است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیش از 2100 نفر تاکنون قربانی این ویروس شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین