کد خبر: ۲۶۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱

اوباما: با داعش برخورد می‌کنیم/ خطر افراط‌گرایی جدی است

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، راهبرد این کشور در قبال گروه تروریستی داعش را در سخنرانی دهم سپتامبر (19 شهریور) خود ارائه خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی اعلام کرد: من در حال آماده کردن کشور برای حصول اطمینان از این مساله هستم که بتوانیم با تهدید داعش مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری نووستی، وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌چیزی که می خواهم مردم متوجه آن باشند این است که در ماه های آینده به گونه‌ای نظام‌مند توانایی های داعش را کم خواهیم کرد و از مناطقی که تحت کنترل دارند خواهیم کاست و نهایتا آن ها را شکست خواهیم داد.

رییس‌جمهوری آمریکا با جدی دانستن خطر افراط‌گرایی، از کشورهای عرب خاورمیانه خواست تلاش‌های خود را برای مقابله با افراط‌گرایی افزایش دهند.

اوباما گفت: بسیار روشن است که ما نیاز داریم تا کشورهای سنی، نه تنها عربستان سعودی بلکه دیگر متحدان ما مانند اردن، امارات متحده عربی و ترکیه، تلاش‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش بی.بی.سی، وی اضافه کرد: برای اولین بار کاملا مشخص است که مشکل پیش روی دولت‌های سنی مذهب که بسیاری از آنها از متحدان آمریکا هستند، ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراط‌گرایی است که خود را به شکل داعش نشان داده و بزرگ‌ترین خطر پیش رو است.

اوباما بار دیگر تاکید کرد، که این کشور برای مقابله با داعش به عراق نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد. رییس‌جمهوری آمریکا در این باره گفت، اعزام سربازان این کشور به منطقه اشتباهی بزرگ خواهد بود.

به گزارش دویچه وله، وی اظهار کرد: ما یک بخش از ائتلافی بین‌المللی خواهیم بود که به وسیله حمله‌های هوایی از نیروهای عراقی و نیروهای کرد حمایت خواهد کرد. او افزود که ۹ کشور دیگر عضو این ائتلاف هستند.

اوباما اضافه کرد: یکی از چالش‌های ما و متحدان میان‌روی ما در جهان عرب، مهارتی است که داعش در کسب حمایت از جوانان در منطقه و از طریق اینترنت نشان داده است.

وی در مصاحبه خود گفت: آمریکا شورشیان داعش را هر جا که باشند، تعقیب خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین