کد خبر: ۲۶۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
جلال خوش‌چهره:

بی‌اعتمادی مردم دستاورد بی‌اخلاقی رسانه‌ها است

جلال خوش چهره ،روزنامه نگار معتقد است:اخلاق رسانه ای در کشور ما تابعی از تاملات و کنش های سیاسی قرار گرفته است .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: تغییر و کوتاه شدن سخنان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط باشگاه خبرنگاران جوان مورد انتقاد  بسیاری از چهره های فرهنگی قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب، خوش چهره روزنامه نگار با سابقه با انتقاد از عملکرد باشگاه خبرنگاران به روند بی اخلاقی های رسانه ای اشاره کرده و به سایت آفتاب گفت: « متاسفانه رسانه ها تحت تاثیر طیف های قدرت به خصوص دسته هایی که نقوذ بیشتری دارند، قرار گرفته اند. این رسانه ها با نگاه ماکیاولیستی از هر وسیله ای بهره می جویند تا حریف را مغلوب کنند حتی اگر این وسیله اخلاقی نباشد.» خوش چهره رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی رسانه ای را آسیب زا دانسته و می افزاید :«  وقتی رسانه ای به خود اجازه می دهد بخشی از سخنان وزیر را کوتاه کند، این رویکرد قطعا آسیب و عواقبی  برای جامعه به همراه می آورد.نتیجه این رویکرد این است که مردم اخبار و اطلاعات خود را از منابع بیرونی و غیر داخلی  به دست می آورند. البته این افراط ها سبب شده است که این رسانه ها خود  نیز آسیب ببینند و وجه خود را در افکار عمومی مردم از دست بدهند و با استقبال عمومی مواجه نشوند.»

 این روزنامه نگار برجسته تاکید کرد:متاسفانه نیروهای رسانه ای درکشور ما تحت تاثیر و فرمان طیف هایی از قدرت قرار گرفته اند.

خوش چهره در ادامه به تلاش جریان افراطی پرداخت وگفت :«جریان افراطی می کوشد تا تا به هر وسیله ای نشان دهد که دولت یازدهم در تحقق وعده های خود نا امید شده و قصد عملی کردن آن ها را ندارد.»

 خوش چهره افزود :« طیف افراطی از زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرده برخی وزارتخانه ها مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت علوم را آماج حملات خود قرار داده اند.این گروه تمام مشکلات فرهنگی را از دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بینند ، حال آنکه نهادهای موازی فرهنگی بودجه های کلان تری برای کارهای فرهنگی می گیرند اما کسی به آن ها نظارت نمی کند. این گروه ها وزارت فرهنگ ارشاد را زیر ذره بین قرار دادند در حالی که این وزارتخانه طبق قانون فعالیت ها و وظایف خود را انجام می دهد.»

رفتار باشگاه خبرنگاران جوان مورد انتقاد هنرمندان قرار گرفته است . علیرضا خمسه نیز درگفتگو با آفتاب  به رفتارهای غیر قانونی انتقاد کرده و گفته بود :«تصور می کنم منافع عده ای با بی نظمی و رواج بی قانونی گره خورده است . عده ای فکر می کنند اگر قانون در جامعه حاکم شود آن ها ضربه و لطمه می خورند به همین جهت است که راه تخریب و روش های غیر اخلاقی را در پیش می گیرند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین