کد خبر: ۲۶۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق:

تعامل رسانه‌ها با ارشاد می‌تواند مشکل بیمه خبرنگاران را حل کند

بیمه منقطع؛ نبود امنیت شغلی و خطر تعطیلی مطبوعات بخشی از مشکلات انباشته شده جامعه مطبوعاتی کشور است. بیمه خبرنگاران مسئله‌ای است که در دولت‌های گوناگون درباره کم و کیف آن بحث شده و امروز هم این مسئله یکی از دغدغه‌های اصلی دولت یازدهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت‌گو با «آفتاب»  به نبود امنیت شغلی خبرنگاران اشاره کرده و می‌گوید: «مسئله بیمه خبرنگاری در دولت های گوناگون مطرح شده است اما این موضوع هرگز به شکل جدی از سوی مدیران رسانه ها پیگیری نشده است. پرداخت نکردن حقوق و خودداری از بیمه کردن خبرنگاران از سوی بسیاری از رسانه ها دیده می شود. کوتاهی ای که قطعا زمینه ساز سوء استفاده از خبرنگاران است.»

رحمانیان افزود: «خطر تعطیلی و توقیف رسانه ها را همیشه تهدید می کند از سوی دیگر نمی توان از وزارت ارشاد خواست که خبرنگاران را بیمه کند. معاونت مطبوعاتی دولت یازدهم طرخ خوبی مبنی بر پرداخت حق بیمه خبرنگاران به رسانه ها را مطرح کرده است. من بر این باورم این تعامل دو سویه بین رسانه ها و وزارت ارشاد می تواند تا حدودی به رفع این مشکل کمک کند.»

رحمانیان به طرح پیش نویس نظام رسانه ای کشور اشاره کرد وگفت: «من نیز مانند بسیاری از خانواده مطبوعات بر این باورم که این طرح فی نفسه مشکلات زیادی دارد. اما اینکه وزارت ارشاد سامان دادن نظام صنفی روزنامه نگاران را مورد بررسی قرار داده است، جای تشکر دارد. برای تامین امنیت شغلی خبرنگاران باید تمامی صاحب نظران و بزرگان این حوزه متحد شده و پیشنهادهای اثر بخش خود را به معاونت مطبوعاتی ارائه دهند.اگر این شرایط محقق شود و نظام صنفی سامان پیدا کند ،قطعا تکلیف بیمه خبرنگاران هم حل می شود.»

به گزارش آفتاب، پیش‌نویس قانون سازمان نظام رسانه یی که چندی پیش از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد، واکنش های مختلفی را در میان کارشناسان و اصحاب رسانه در پی داشت. ضرورت حفظ استقلال روزنامه نگاران، نکته اصلی است که پیشکسوتان عرصه رسانه بر آن تاکید کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین