کد خبر: ۲۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کمی بالا رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در پی انتشار آمار صادرات فراتر از انتظار صادرات و واردات ضعیف چین که بیانگر کمک دولت به اقتصاد این کشور است بهای نفت امروز دوشنبه پس از دو روز کاهش، قدری بالا رفت اما به دلیل رشد ضعیف اشتغال در آمریکا همچنین زیر 101 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

اداره گمرک چین اعلام کرد که صادرات این کشور در ماه اوت 9.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. اقتصاددانانی که از سوی رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفته بودند یک رشد هشت درصدی را در این آمار پیش بینی کرده بودند.

این در حالیست که واردات این کشور 2.4 درصد کاهش یافته و ویکتور شام تحلیگر نفتی گفت: بازار نفت به این علائم ضعف اقتصادی واکنش مثبت نشان داده زیرا احتمال اجرای محرکهای کوچک اقتصادی از سوی دولت چین را افزایش می‌دهد.

شام افزود: آمار چین با توجه به نتایج ناامیدکننده واردات نشان میدهد اقتصاد داخلی این کشور همچنان نسبتا ضعیف است که این امر باعث افزایش نگرانی درباره احیای اقتصاد این کشور میشود.

بهای نفت برنت امروز با 10 سنت افزایش به 100 دلار 92 سنت رسید. نفت برنت در معاملات روز جمعه با یک دلار و یک سنت کاهش به 100 دلار و 82 سنت رسیده بود.

نفت سبک آمریکا نیز امروز با 21 سنت کاهش 93 دلار و 50 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت آمریکا روز جمعه ششمین کاهش هفتگی را تجربه کرد و به 93 دلار و 29 سنت در هر بشکه رسید.

ویکتور شام گفت: پس از سقوط آزاد هفته گذشته تعجب آور نیست که شاهد ثبات قیمتها یا قدری افزایش باشیم.

در پی رشد کمتر از انتظار اشتغال در آمریکا در ماه اوت که در روند رشد در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت تردید ایجاد کرده، نفت برنت و نفت آمریکا هر دو روز جمعه بیش از یک دلار کاهش قیمت داشتند.

براساس آمار گمرک چین، این کشور در ماه اوت 25 میلیون و 190 هزار تن نفت خام وارد کرد که نسبت به ماه قبل که 23 میلیون و 760 هزار تن وارد کرده بود شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین واردات فراورده های نفتی در چین با 36 درصد افزایش به دو میلیون و 530 هزار تن رسید و صادرات این محصولات توسط این کشور با 18.2 درصد افزایش به دو میلیون و 730 هزار تن رسیده است.

بن لی برون تحلیلگر بازار در سیدنی استرالیا گفت: آمار چین کمی برای قیمتها مثبت بوده است. میتوان تصور کرد که قیمت روند صعودی در پیش بگیرند.

واردات نفت چین در ماههای باقیمانده سال به دلیل تعمیر کمتر پالایشگاهها در سطح بالایی خواهند ماند. اما رشد این واردات به دلیل فعال شدن کمتر پالایشگاهها و رشد کمتر ذخایر، کند خواهد بود.

سرمایه گذاران همچنین نگرانیهای ژئوپلتیک در اروپا و خاورمیانه به ویژه تاثیر این تنشها روی تقاضای نفت اروپا را زیر نظر دارند.

ویکتور شام گفت: اما در نبود شوکهای ژئوپلتیک عمده انتظار می‌رود بهای نفت در محدوده مشخصی حرکت کند. انتظار میرود قیمت نفت برنت حول و حوش 100 دلار در هر بشکه بچرخد و نفت آمریکا هفت دلار کمتر باشد.

آتش بس بین اوکراین و شورشیان حامی روسیه روز یکشنبه شکسته شد و تیراندازی بین دو طرف در نزدیکی بندر ماریپول از سر گرفته شد.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا امروز(دوشنبه) دور جدیدی از تحریمها را علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین اجرا کند که شرکتهای نفتی روسنفت و گازپروم را شامل خواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این هفته سخنانی را درباره نحوه از بین بردن تهدید داعش در عراق مطرح خواهد کرد.

درگیری بین گروههای رقیب در بنغازی و طرابلس لیبی روز یکشنبه 15 کشته برجای گذاشت که باعث بروز نگرانی مجدد درباره تولید نفت در این کشور شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین