کد خبر: ۲۶۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
«اسحاق چگینی»؛ نی‌نوازِ قزوینی:

امکانات اجرای کنسرت در پایتخت، قابل مقایسه با شهرستان‌ها نیست

«حرکت های خوبی در حوزه موسیقی صورت گرفته اما نباید عجله کرد و باید منتظر گذر زمان بود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: این را یک هنرمند شهرستانی به نام «اسحاق چگینی» به «آفتاب» گفت. او از اهالی موسیقیِ شهرستان قزوین است، امکانات کار در تهران و شهرستان ها را قابل مقایسه ندانست و تصریح داشت: «از دو زاویه می توان به این قضیه نگاه کرد. یکی در تهران که اتفاقات خوبی به لحاظ اجرا می افتد. اما باید دید در مراکز استان ها و شهرستان ها هم به همین شدت و قدرت اجرا می شود یا خیر. ما در شهرستان ها با محدودیت هایی مواجه ایم و این دغدغه بسیار جدی است. چراکه شهرستانی ها به بهانه دیدن یک کنسرت خوب از جاهای دور مانند تبریز یا مشهد با این جاده های ناامن به پایتخت آمده درحالی که در استان خودش امکان دیدن یک کنسرت خوب هم به لحاظ  اجرا و هم به لحاظ امکانات مانند سالن وجود ندارد و باید که فکری به حال این داستان کرد تا در همه جای ایران با سهولت و یک استاندارد انجام شود.»

 او افزود: قطعا دولت تازه کار است و نیاز به زمان. فشارهایی هم هست ولی نباید عجله کنیم تا جامعه هنری آسیب نبینند و بحران ایجاد نشود.

چگینی گفت: باید با تعادل و تدبیر حرکت کرد. ناگفته نماند حرکت های خوبی شده هم شده است. به عنوان مثال ما در قزوین تمام هنرمندان را جمع کردیم و اهداف و برنامه های آینده در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را بازگو کردیم. این باعث شد جو و دیوار بی اعتمادی فروکش کند و فضای مناسب تری پدید آید. در مدیریت کلان هم باید همین کار را کرد. باید از آنانی که به هر دلیل ناراضی هستند، قهر کرده اند و دلگیر و گوشه گیر شده اند، دعوت شود و با دلجویی  از آنها خواسته شود که صحنه را خالی نکنند زیرا که با حضور آنها است که حرکت روبه جلو و رو به بالایی در عرصه هنر به ویژه موسیقیِ رخ خواهد داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین