کد خبر: ۲۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
نتاج عنوان کرد

پرداخت وام ازدواج بدون هیچ منبع دولتی

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ایران گفت: ما برای تخصیص تسهیلات در مورد وام ازدواج هیچ گونه منبع دولتی‌ای نداریم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسن نقی نتاج - در مورد نحوه پرداخت وام ازدواج به متقاضیان گفت: وام‌های ازدواجی که تاکنون ارائه دادیم از محل قرض الحسنه‌ بانک خودمان است ؛ این قرض الحسنه از محل 12 میلیون سپرده‌ای که در بانک وجود دارد تامین می‌گردد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال مطرح شده درباره نحوه و مقدار تسهیلاتی که به کارآفرینان تخصیص داده می‌شود گفت: در راستای محقق کردن اصول موجود در سند اقتصاد مقاومتی در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی، طرحی را تحت عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم که براساس این طرح به کارآفرینان تا سقف 10 تا 20 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد.

به گفته وی در 5 ماه گذشته 20 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت کردیم که این مبلغ را در سال آینده دو برابر می کنیم.

وی در ادامه گفت: هر یک از متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با ارائه طرح‌های توجیهی خود به 800 شعبه موجود در سراسر کشور پس از بررسی و تایید طرح از تسهیلات برخوردار شوند.

نتاج که در یکی از شبکه‌های تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 30 درصد از 400 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده را به درخواست کنندگان تخصیص داده‌ایم.

پرداخت وام ازدواج بدون هیچ منبع دولتی

بانکداری اسلامی یا ربوی ؟


نتاج در پایان در مورد مقایسه نحوه بانکداری اسلامی و غیر اسلامی گفت: ما جزو معدود کشورهای اسلامی هستیم که تمام بانک‌ها و موسسات مالی – اعتباری‌مان با وجود همه نواقص موجود حداقل ادعای بانکداری اسلامی و غیر ربوی را دارد . در کشورهای غیر اسلامی دولت‌ها از عنوان بانکداری اسلامی به عنوان یک ابزار برای جذب مشتریان مسلمان خوداستفاده می‌کنند و در اصل همان بانکداری ربوی را در پیش گرفته‌اند. مشتریان و سپرده گذاران مطمئن باشند که مهمترین دغدغه بانک مرکزی با وجود همه مشکلات و نواقص موجود بانکداری اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین