کد خبر: ۲۶۰۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

آیت‌الله هاشمی: بايد از ظرفيت‌هاي تعاوني در كشور استفاده كرد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران و مسئولان بخش‌هاي مختلف تعاون، با تبريك ميلاد امام رضا(ع)، گفت: اگرچه آن روز آن انسان شريف را اذيت كردند، اما خداوند اين گونه تقدير كردند كه مشهدالرضا بارانداز روحي مسلمانان و به خصوص شيعيان شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از مديران و مسئولان بخش‌هاي مختلف تعاون، با تبريك ميلاد امام رضا(ع)، گفت: اگرچه آن روز آن انسان شريف را اذيت كردند، اما خداوند اين گونه تقدير كردند كه مشهدالرضا بارانداز روحي مسلمانان و به خصوص شيعيان شود.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سخنان وزير امور خارجه دانمارك كه براي ديدار رئيس جمهور و وزير امور خارجه به مشهد رفته بود، گفت: از ديدن وسعت حضور مردم در حرم تعجب كرده و مي‌گفت چه مكتب جالبي داريد كه مردم در فضايي صميمي و خيلي آرام، جشن گرفته بود.

ايشان با تأكيد بر نقش و جايگاه ائمه معصوم(ع) در جوامع اسلامي، به مظلوميت ائمه(ع) در بقيع و ناامني‌هاي حرم ائمه(ع) در سامرا و كاظمين اشاره كرد و گفت: انسان وقتي به حرم اين بزرگان مي‌رود، احساس امنيت و معنويت خاصي پيدا مي‌كند و اين نشان از جايگاه اين انسان‌هاي شريف نزد پروردگار است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با بيان چشم اندازهاي قانوني براي فعاليت‌هاي تعاوني و صراحت 25 درصدي اقتصاد كشور در بخش تعاون، گفت: به دلايل مختلف از ظرفيت‌هاي اين بخش استفاده نمي شود كه توجه به آن ضرورت ملي و مديريت جامعه براي كم كردن مشكلات است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اوضاع تعاوني‌هاي كشور در مقطع پيروزي انقلاب و سالهاي پس از آن، به برنامه‌هاي شوراي انقلاب و دولت موقت اشاره كرد و گفت: يك اصل اسلامي و صراحت قرآني است كه براي گسترش عدالت در همه سطوح جامعه بايد به حضور مردم در بخش‌هاي مختلف جامعه بها بدهيم.

ايشان تعاوني‌ها را حد فاصل بين بخش‌هاي دولتي و خصوصي خواند و گفت: اگر بعضي‌ها به بخش خصوصي به بهانه حضور اغنيا، خرده مي‌گيرند، بخش تعاوني تركيبي از انسان هايي است كه سرمايه‌هاي جزئي خود را مي‌آورند و اهداف فردي و اجتماعي دارند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر استفاده كشور از خدمات توزيعي تعاوني‌ها در مقاطع مختلف پس از انقلاب، گفت: در شرايطي كه بيكاري و ركود اقتصادي مشكل اصلي جامعه است، مي‌توان از ظرفيت‌هاي تعاوني‌ها در بخش‌هاي توليد، توزيع و مصرف استفاده كرد.

ايشان شناسايي مشاغل و سرمايه‌گذاري براي حضور بخش تعاوني‌ها را مهم خواند و گفت: بايد براي رسيدن به اهداف ايجاد تعاون تلاش كنيم كه قرار دادن وسايل كار در اختيار كساني كه سرمايه ندارند، جلوگيري از كارفرمايي مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مديريت، سرمايه و منافع در اختيار نيروي كار، پيشگيري از انحصار و تورم، كمك به تأمين عدالت اجتماعي و توانمندسازي اقشار متوسط از جمله آنها بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان نمونه‌هايي از مصرحات و مصوبات قانوني، گفت: بخش تعاوني بايد افتخار كند كه نظام براي اين بخش قوانين به روزي دارد و مطمئن باشيد روزي موانع اجرايي هم برطرف مي‌شود، چون توجه به تعاوني نياز امروز و آينده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به مطالبه يكي از حاضران كه مجمع بر نحوه اجراي سياست‌ها و مصوبات قانوني نظارت نمايد، گفت: نظارت بر حسن اجراي سياست‌ها از وظايف رهبري است كه ايشان به مجمع تشخيص تفويض كردند و اخيراً در حال تدوين آيين‌نامه‌ هستيم.

در آغاز اين ديدار آقاي حميد كلانتري، معاون وزير كار در امور تعاون، گزارشي از تعاوني‌ها و گستردگي آنها در بخش‌هاي مختلف جامعه ارائه كرد و سپس دكتر مفتح، دبيركل اتاق تعاون كشور، آقاي سهماني، مدير عامل بانك توسعه تعاون، مهندس رضاييان، مدير عامل تعاوني پيشگامان كوير يزد، مهندس جليلي، رئيس اتحاديه شركت تعاوني مسكن فرهنگيان كشور، مهندس امامي، مديرعامل اتحاديه فولاد و مهندس يزداني، مشاور وزير كار در امور تعاون به بيان ديدگاه‌هاي خود در خصوص تعاوني‌ها، مشكلات، راهكارها و دورنماي آينده پرداختند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین