کد خبر: ۲۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۹

سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی همچنان در ابهام

آفتاب‌‌نیوز : این شبکه افزود: میانجی گر آلمانی مذاکرات به اطلاعاتی درباره سرنوشت چهاردیپلمات ایرانی ربوده شده در جریان جنگ داخلی لبنان دست یافته است که بر اساس این اطلاعات، دیپلمات‌های ایرانی به دستور سمیر جعجع در لبنان ربوده و تحویل نظامیان اسراییلی شدند.

«ارنست اورلاو» فرستاده آلمانی بین جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی درمذاکرات مربوط به موضوع اسرای فلسطینی و تعیین سرنوشت رون آراد خلبان اسراییلی میانجیگری می کند.

به گفته منابع المنار، چهاردیپلمات ایرانی ربوده شده در زیرزمینی در منطقه بیروت شرقی به مدت چند روز در بازداشت قرار داشتند و آنگاه بنا به دستور جعجع به منطقه نامعلومی منتقل شدند. برای فاش نشدن این اقدام جعجع،‌ نیروهایی که در انتقال این دیپلمات‌ها شرکت داشتند، سربه نیست شدند اما یکی از آنها توانست به منطقه نامعلومی فرار کند و هیچ خبری هم از وی در دست نیست.

این دیپلمات‌ها از سوی اسراییلی‌ها شدیدا مورد بازجویی قرارگفتند و همچنین به شدت شکنجه شدند و سپس نظامیان اسراییلی آنها را در حالی که دربدترین وضعیت بهداشتی قرارداشتند، به شبه نظامیان جعجع تحویل دادند.

این منابع مدعی شدند که یکی از این 4 دیپلمات درخلال تحویل دادن به نیروهای لبنانی بر اثر شکنجه وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

منابع آگاه درادامه اظهارات خود به نشریه المنار تاکید کردند این دیپلمات‌ها دراسارت نیروهای شبه‌نظامی فالانژیست لبنانی به رهبری سمیرجعجع بودند که به نفع اسراییل فعالیت می‌کردند و سمیر جعجع فرمانده این نیروها روابط نزدیکی با اسراییلی‌ها بویژه آریل شارون داشت.

المنار به نقل از این منابع فاش کرد که جعجع پس از آزادی از زندان، دیدارهای مخفیانه‌ای با مسئولان اسراییلی در یکی از مناطق پایتخت فرانسه انجام داد، همچنین دیدارهای مشابهی در پایتخت سوئد(استکهلم) انجام داده است.

این منابع درادامه اعلام کردند مذاکرات پایان یافته و به زودی بین دو طرف قرارداد بسته می‌شود و ضمن آزادی صدها اسیر فلسطینی و عربی سمیرقنطار، مروان برغوثی و حسام خضر نیز آزاد می شوند.

درآن زمان تل آویوازهرگونه اظهار نظر دراین باره خودداری کرد اما منابع نزدیک به شارون نخست وزیراسراییل اعلام کردند وی نهایت تلاش خود را برای موفقیت قرارداد به کار می‌گیرد چرا که معتقد است این قرارداد می تواند در رقابت با رقبای حزب لیکود به او کمک کند.

بیست وسه سال پیش «کاظم اخوان»، «تقی رستگارمقدم»، «احمد متوسلیان» و «سیدمحسن موسوی» دیپلمات‌های ایرانی به دست شخص جعجع دستگیر و به زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شدند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین